Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Delfinen_78 skrev:
CrazyMagpie skrev:(är öööövertygad om att Loelo-lillebror skulle älska ett par ullbralls m döskalle.... )
Beroende på vilken storlek han drar så kanske jag har ett par liggandes här hemma, har ett par som blev för små/i minsta laget till min knubbis :roll: :oops:
PM på G...
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Dorislina skrev:Delfinen_78: Då är det alltså du som stickat dom blöjbyxor med döskallar på som jag köpte av Cilia? Dom är superfina och sitter som en smäck på Noah som stolt tultar omkring med dom. :loving:
Det borde nog vara dem, tror inte att det finns så väldigt många (tror tom att det är de som är på bilden). Värst vad de flyttat runt i landet verkar det som, men skönt för dem att de hittat ett bra hem till slut :wink: Var hos Vinterdrake först om inte mitt minne sviker mig helt
Användarens profilbild
Av lenaj
Wow, vilka coola döskalle-brallor!!!!! :D
Å om jag enda klarade av att sticka med strumpstickor... Det är så svårt tycker jag, så det blir bara dom småtråkiga trekantbyxorna och sy i hop fram... Då kan man ju inte få så cooola byxor som dom där...

Här är mina, jag har broderat hjärtat.

Bild Bild
Användarens profilbild
Av bellisbella
Delfinen_78 skrev:Här är några av de jag gjort (och som fastnat på kort) (ursäkta de stora bilderna)
Åh vad fina!!! Du har inga som är sugna på att flytta??? :lol: tänkte inte ha ullbyxor, men de här var ju sååå fina..... :tumup:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
lenaj skrev:Wow, vilka coola döskalle-brallor!!!!! :D
Å om jag enda klarade av att sticka med strumpstickor... Det är så svårt tycker jag, så det blir bara dom småtråkiga trekantbyxorna och sy i hop fram... Då kan man ju inte få så cooola byxor som dom där...
Det går ju att få till mönster ändå, utan att sticka runt med strumpstickor. (Att jag använt mig av strumpstickor beror nog snarast på att jag inte har haft en rundsticka i lagom längd och att jag hatar att behöva sy ihop stickat, lyckas aldrig att få det bra.) Även om du stickar trekantsbyxor så kan du sticka dem med slätstickning (underlättar om man ska ha mönster i annan färg) och sen lägga till ngt mönster mitt över baken.

Använd ett rutat papper, avgränsa det utrymme du har att använda (1 ruta = 1 m) på bredd och antal varv och markera vart "Mitt bak" ska vara och sen kan du bygga upp ett mönster kring mitt baklinjen så att det blir symetriskt (om man nu vill ha det) och sen är det bara att följa det när du sen stickar. Börja med något litet mönster - de bruna med 3 turkosa hjärtan och de blå med tre kronor är gjorda ungefär så. Större mönster som de med döskallen är ju enligt samma princip, men kräver ju betydligt mer koncentration.
Användarens profilbild
Av elisabet
Delfinen_78 skrev:
elisabet skrev:
Matildamamma skrev:
delfinen!!!! wow - så snygga!!!!
:iagree:

Vad är det för garn?
:iagree: Jättefina men vad ska man ha dem till alltså är det för tygblöjor eller :?: :?:
Japp till tygblöjor.

quote]

Varför en yllebyxa på tygbyxan....(lite trögtänkt men jag kan inget om tygblöjor :wink: ) :mitvit:
Användarens profilbild
Av Scilla
elisabet skrev:Varför en yllebyxa på tygbyxan....(lite trögtänkt men jag kan inget om tygblöjor :wink: ) :mitvit:
Man har dem inte utanpå andra blöjbyxor utan som enda blöjbyxa över vikblöjor eller formsydda blöjor. De håller lika tätt som tex PUL (i alla fall när de använts ett tag och ullkuras regelbundet) men andas ännu bättre. Bästa blöjbyxan tycker vi här hemma!
Användarens profilbild
Av elisabet
Scilla skrev:
elisabet skrev:Varför en yllebyxa på tygbyxan....(lite trögtänkt men jag kan inget om tygblöjor :wink: ) :mitvit:
Man har dem inte utanpå andra blöjbyxor utan som enda blöjbyxa över vikblöjor eller formsydda blöjor. De håller lika tätt som tex PUL (i alla fall när de använts ett tag och ullkuras regelbundet) men andas ännu bättre. Bästa blöjbyxan tycker vi här hemma!
:roll: Någon som har bild eller länk på vikblöjor eller formsydda blöjor :mitvit:
Användarens profilbild
Av lenaj
Delfinen_78 skrev:
Det går ju att få till mönster ändå, utan att sticka runt med strumpstickor. (Att jag använt mig av strumpstickor beror nog snarast på att jag inte har haft en rundsticka i lagom längd och att jag hatar att behöva sy ihop stickat, lyckas aldrig att få det bra.) Även om du stickar trekantsbyxor så kan du sticka dem med slätstickning (underlättar om man ska ha mönster i annan färg) och sen lägga till ngt mönster mitt över baken.

Använd ett rutat papper, avgränsa det utrymme du har att använda (1 ruta = 1 m) på bredd och antal varv och markera vart "Mitt bak" ska vara och sen kan du bygga upp ett mönster kring mitt baklinjen så att det blir symetriskt (om man nu vill ha det) och sen är det bara att följa det när du sen stickar. Börja med något litet mönster - de bruna med 3 turkosa hjärtan och de blå med tre kronor är gjorda ungefär så. Större mönster som de med döskallen är ju enligt samma princip, men kräver ju betydligt mer koncentration.
Å, det har jag inte tänkt på!! Så ska jag göra på nästa byxa helt klart!!!!
Tack för tipset!!! :D
Användarens profilbild
Av Stark
Delfinen_78 skrev:
Dorislina skrev:Delfinen_78: Då är det alltså du som stickat dom blöjbyxor med döskallar på som jag köpte av Cilia? Dom är superfina och sitter som en smäck på Noah som stolt tultar omkring med dom. :loving:
Det borde nog vara dem, tror inte att det finns så väldigt många (tror tom att det är de som är på bilden). Värst vad de flyttat runt i landet verkar det som, men skönt för dem att de hittat ett bra hem till slut :wink: Var hos Vinterdrake först om inte mitt minne sviker mig helt
Jo, det vara v Vinterdrake jag köpte dem. Men de var frö stooooora för mina lilla fis. Bra tt de hittat ett hem till slut.
Användarens profilbild
Av Edith
Åh, vilka snygga! Undrar om jag också kan... :roll: får väl se om jag lyckas åstadkomma blöjbyxor över huvud taget först... 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan inte mer än hålla med! 8)

Våra, stickade av Delfinen_78 kom hem till oss idag - men de var för små.... :cry: *snyft*

(ligger ute på säljes istället, i hopp om att få komma till en lite smalare bäbis... )
Av surftrollet
Nu hittade jag den här tråden. Vilka fina ullbyxor! :shock:

Delfinen, vill du lära mig sticka? Jag köpte stickor och obehandlat ullgarn idag...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?