Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Är nyfiken på HipSeat - någon som testat och kan ge omdöme? Är ledgångsreumatiker och har just nu så fasligt ont i handlederna. Använder gärna ringsjal för snabbärande, men orkar inte riktigt lyfta i och ur sonen just nu, så jag funderar om inte HipSeat skulle var något för mig? Vi bär varje dag flera gånger, men oftast inte längre stunder utan snabbt uppochner.

En HipSeat med möjlighet till att spänna fast barnet vore något ifall man vill bära och laga lite gröt samtidigt! :D Finns det?
Användarens profilbild
Av solanna
Vi har en hipseat som framförallt användes till äldsta sonen (innan vi upptäckt sjalarna) och jag tycker att den fungerade bra, särskilt hemma. Det är en Hippychick och den består av en höftkudde som barnet sitter på och så får man hålla i barnet. I princip kan man säga att det är som att själv bära barnet på höften, men man behöver bara stödja barnet så att det inte trillar av, hela vikten fördelas på höftbältet.

Man kan börja använda den från att bebisen kan sitta själv med stadig rygg tills bebisen väger för mycket. Vi hade den till att Viggo blev 1,5 år ungefär. Eftersom man inte knyter eller spänner någonting går det sekundsnabbt att hoppa på och av vilket är bra om man är hemma och lagar mat eller pysslar med något annat. Däremot är den inte så bra för långa turer för man blir ju lite snedbelastad. Vi försökte dock bara ha den för långturer när Viggo var ganska stor (ca 1,5 år, då vi reste till Madeira) så det hände nog ihop med att han vägde lite för mycket då också.
Användarens profilbild
Av Jiny
Vi har också en HipSeat och vi använder den ganska mycket. Jag bär inte längre annars, Viktor väger nästan 17 kg och det är lite för mycket för mig. Men han vill gärna vara med och kolla i grytorna när jag lagar mat och då är HipSeat:en perfekt. Numera går han och hämtar den själv. :D
Jag tycker iofs den har varit mest användbar nu när han är så stor, förut använde jag ringsjalen vid spisen tills axeln sa ifrån. Men jag vet att min man använde den en del när han gick och hämtade storasyster på dagis. Då var ju Viktor förstås lite mindre. Jaja, svammel...vi gillar den iaf! :D
Användarens profilbild
Av Therese
Har inte provat själv men en (manlig) kompis har och han tyckte inte om den. Enligt honom så gled kudden ner fast han spände åt så mycket det gick. Men det kanske är skillnad för kvinnliga användare som är annorlunda i anatomin. :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Therese skrev:Har inte provat själv men en (manlig) kompis har och han tyckte inte om den. Enligt honom så gled kudden ner fast han spände åt så mycket det gick. Men det kanske är skillnad för kvinnliga användare som är annorlunda i anatomin. :wink:
Kanske det, men det låter som att man måste testa ordentligt i affär'n innan man köper den alltså...
Undrar just om det är möjligt att nåt glider över mina höfter? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?