Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Håller på att sy min första MT och min skrothög till symaskin har fungerat felfritt... till sista sömmen!! :evil: :( :cry: Varför är det alltid såhär??!!

Iaf... vad är det för fel när det blir trasselsudd storlek gigant på undersidan av tyget? Gissar på trådspänning och har meckat men inte lyckats få till det... :(

partiet jag ska sy är ganska tjockt (2lager fleece och 4lager tyg(hanna från åhléns))

Vad ska jag göra? har ju sytt tjockare partier än så på maskinen... så varför fungerar det inte nu?

:help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:

Tjohoo! Äntligen! Tack för hjälpen! Funkade felfritt efter att ha sovit gott en hel natt och sedan bytt nål och trätt om :tumsup:
Bild
Senast redigerad av Jun den fre maj 18, 2007 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Ta ett djupt andetag. Trä om maskinen (i synnerhet övertråden) och sy med ett tunt tyg ett tag. Ibland så verkar det som om trådspänningen liksom hänger sig. Man kan få göra om det ett par gånger om det vill sig illa.

//Kaja
Av Jun
Kaja skrev:Ta ett djupt andetag. Trä om maskinen (i synnerhet övertråden) och sy med ett tunt tyg ett tag. Ibland så verkar det som om trådspänningen liksom hänger sig. Man kan få göra om det ett par gånger om det vill sig illa.

//Kaja
*andas in.... andas ut.... blunda.... sucka*

Ok, tack ska prova med det.... Kan vara som du säger, trådspänningen är riktigt j*klig, tråden sitter fast men det finns inget den kan sitta fast i... Har trätt om flera gånger så jag får testa byta tyg...

...och kanske fortsätta imorgon. Man ska nog inte sy när man bara blir arg... :oops:
Användarens profilbild
Av Fina
:love: Herregud så snygg!!!! Ååååå!! :app:
Användarens profilbild
Av Isanna
Läcker som en pepparkaka!
Av belinda
Men ååå hur fin som helst!! :app: måste spana in det där hanna-tyget :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Känner igen det där och så märker man inte det förrän efter ett antal cm, men bara jag trär om maskinen brukar det funka, precis som du gjorde.
Och vad fin den blev!
Av Jun
Tack :rodna:
tinaw skrev:Fin! Den vill vi klämma på irl sen :D
Självklart får du det!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Oj så fin den blev!! :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?