Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Ryggsäck så knyter man runt midjan. Tibetan drar man upp ändarna i kors ovanför bysten, och trär innanför axelbanden (utifrån och in) och tillbaka. Man kan låsa ändarna genom att stoppa dem innanför "sig själva" i korset på bröstet. På så sätt så drar man ihop axelbanden framåt, vilket känns skönt för axlarna tycker jag.

Hoppas du förstod..... :wink:

Kolla under galleriet på EasyCare, där är en bild på en Tibetan som även är knuten runt midjan.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det är sättet man knyter framtill. Ryggsäck drar man antingen rakt bak så det blir axelband som på en ryggsäck, eller i kors över bröstkorgen, eventuellt med en enkel knut. Man knyter antingen under rumpan bak eller går fram/till sidan o knyter.

Tibetanen drar man rakt ner, men sen går man runt bak, fram igen, tvärs över bröstkorgen och in genom "axelremmen" och snor fast liksom.
Av Nathalie
Har jag förstått det rätt om det kallas för Tibetan när man "knyter uppe vid bröstet" (förstå mig rätt)?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Nathalie skrev:Har jag förstått det rätt om det kallas för Tibetan när man "knyter uppe vid bröstet" (förstå mig rätt)?
njae, alltså det kan man göra med ryggsäck också. och man kan göra en tibetan med knuten i midjan. men på en tibetan gör man vanliga ryggsäcksaxelband, och sen drar man igenom tyget genom dem för att hålla ihop extra. hmm ska se om jag hittar Lins instruktion...
Av Nathalie
Hihi, tack för tålamodet....

Ja, det är så jag gör, förutom att jag fortsätter och knyter under rumpan eftersom jag oftast använder min långa sjal. (jag "snor" dem inte heller)

Men är detta Tibetanen?

Vad skulle jag göra annorlunda för att det skulle kallas för ryggsäck?

/Trögve
Användarens profilbild
Av diddeldi
:wink:

för att det skulle bli ryggsäck så skulle du inte ta tyget och stoppa det under axelbanden, utan låta dem vara som de är, alternativt göra en enkelknut på bröstet. med en tibetan tar du tyget som redan korsats under barnets ben, drar fram det och drar det genom axelbanden. är du med? :wink:
Av Nathalie
Ahaaaa!

Så fort man för tyget under axelbanden så blir det en Tibetan????
Jag tror jag är med...eller?

/N
Användarens profilbild
Av diddeldi
Nathalie skrev:Ahaaaa!

Så fort man för tyget under axelbanden så blir det en Tibetan????
Jag tror jag är med...eller?

/N
ja precis. om inte jag har missuppfattat allt alltså :roll: :wink:
Av Nathalie
Yes!

Tack för hjälpen....nu har molnen skingrats (på den fronten iaf)

/Nathalie
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?