Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av surfgirl
Ja jag undrar vilken sele vi ska välja.

Min man är inte så jätte förtjust i sjalen. Han tycker det är mysigt att bära, men kan inte "surra fast" Lukas som han brukar
säga :). Jag har sytt en MT till honom, men han tyckte det var den med var lite krånglig :?.

Vi vill ha en sele som vi båda kan använda.

Vad är det för skillnad på en patapum och en ergo? Vad finns det mer för selar?

Någon som har några tips som min man också kan få bära lite.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Skillnaden mellan Patapum och Ergo är att Patapumen är lite "nättare" och mer avskalad i designen. Lite tunnanre axelband har den med och lite andra småsaker. Ergon har skålad sittyta och är lite grövre liksom (svårt att förklara) :roll: Jag vet inte riktigt om detta stämmer, men jag tror det brukar sägas att Patapum passar bättre om man är "liten" i kroppen och Ergo om man är lite större.

Annars finns ju Beco, min favorit, men den är nog inte helt gjord för en man skulle jag tro, eftersom den också är lite nättare och har kortare vaddering i axelbanden :roll:

Sutemi gillas av många män tror jag, just eftersom man kan korsa axelbanden när man bär.

Tja.. det var lite kort.. Har en grinig tjej här som kräver uppmärksamhet - hoppas någon annan kan svara bättre :wink:
Har du/ni möjlighet att prova först är det förståss det allra bästa eftersom mycket handlar om tycke och smak!
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag använder patapum och fick prova en ergo. Det jag tyckte var största skillnaden, förutom allt "lull-lull" i form av broderade band, utanpåliggande snören, fickor och sånt var att Ergon kändes "fluffig". Den är mera vadderad på alla möjliga ställen och det gör att den nog är mjukare mot kroppen. Personligen gillar jag inte massa grejer, utan vill ha det så enkelt som möjligt, därav patapum. Priset är ju inte oväsentligt heller. När jag köpte min patapum så kostade en Ergo ungefär 50% mer.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Camilla74
Jag köpte en Ergo NG, men gillade den inte alls.
Provade sedan en Patapum Toddler, tyckte mycket bättre om den.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har också lite frågor om någon har lust att svara.

Kan man få upp patapumens huvudstöd själv?
Och vet ni var man kan köpa patapumen billigast eller är det ungefär samma priser överallt?

Och är det någon som testat den allra senaste versionen, det kanske inte är så mycket förändring?

Jag har en gammal sutemi från våren 2004 :D , men jag vill gärna ha en sele med ett huvudstöd som funkar och så har jag börjat reta mig lite på sutemins axelband som glider omkring lite när man gör saker, jag tycker de är väldigt bekväma när de ligger still, men inte när de inte vill ligga där jag vill ha dem på axlarna.
Användarens profilbild
Av Stark
Helena skrev:Jag har också lite frågor om någon har lust att svara.

Svar ja! Men du måste se till att det går att få loss det. Jag har tagit bort gummibanden och sytt dit snören istället. Dessa snören kan jag pilla upp om tösen sitter på ryggen och så "faller" huvudstödet ner. Jag tar då tag i vardera sidoband och kränger detta över hennes huvud och fäster i D-krokarna på bröstet. Sitter hon på magen är det lätt att knyta upp och jag har "bröstbandet" så pass nära nacken att jag får fast karbinhakarna i D-krokarna utan problem.
Helena skrev:Och vet ni var man kan köpa patapumen billigast eller är det ungefär samma priser överallt?
Det kanske skiljer någon tia eller så om man bara köper selen. Köper man till en väske var det större prisskillnad. Jag köpte bara selen.
Helena skrev:Och är det någon som testat den allra senaste versionen, det kanske inte är så mycket förändring?
Den "nyaste" innebär att du betalar mer men får en väska på köpet. Storlek på väska varierar mellan butiker och därmed även priset. Annars är selen likadan som den var före årsskiftet. Med andra ord finns det gummiband runt alla band, så att du kan rulla ihop dem, det finns tryckknappar på midjebältet så att du kan rulla ihop selen runt midjebältet när den inte används (men vad ska man då göra med huvudstödet? Jag knäpper loss de två yttersta knapparna och pillar in huvudstödet med resten av selen).
Helena skrev:Jag har en gammal sutemi från våren 2004 :D , men jag vill gärna ha en sele med ett huvudstöd som funkar och så har jag börjat reta mig lite på sutemins axelband som glider omkring lite när man gör saker, jag tycker de är väldigt bekväma när de ligger still, men inte när de inte vill ligga där jag vill ha dem på axlarna.
Kan du inte "bara" sy ett bröstspänne och ett huvudstöd som du sätter fast med exempelvis tryckknappar? Se hur jag gjorde: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=55110
Av Plottis
Helena skrev:Jag har också lite frågor om någon har lust att svara.

Och vet ni var man kan köpa patapumen billigast eller är det ungefär samma priser överallt?
Det går jättebra att få upp huvudstödet själv.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?