Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har sytt två ringsjalar idag och har ingen bild! :shock: Kommer, även om det kanske inte är så mycket att se... En vattensjal med mimmis tyg i rött som ska testas imorrn och en ringsjal av en Amazonas Carry Sling natura som en kompis med BF 14/5 :heart: ska få (den andra halvan ska jag självklart sy en egen ringsjal av :P ).

Tror vikningen passar mig ypperligt - vek den mot mitten två gånger, dvs fyra vikningar totalt från vardera sida (inåt, utåt, inåt och utåt), och sydde i ringarna ca 10 cm från vikningen. Sjalen kupar sig bekvämt kring axeln och behöver inte justeras särskilt mycket eftersom vikningarna är många. Ska testa på riktigt imorrn, för än har jag inte testat med barn i. Spännande! :D

Undrar bara hur man ska få till det med en enfärgad sjal när man är van en Hoppediz med olikfärgade kanter... Får brodera nåt i kanten på ena sidan kanske!? Eller sy på ett band. Något annar förslag? :roll:

Ringsjal av Amazonas Carry Sling Natura med nylonringar
Obs! Extra trött bärare efter migrändag, men hade ju lovat foto så här kommer de:
Bild

Bild

Här kan ni se hur den är vikt på baksidan. Önskar fler kunde lägga ut vikbilder på sina ringisar!!!!!
Bild

Vattensjal med tyg & ringar från Mimmis.
Samma vikning som ovanstående sjal.
Har ingen bärarbild här tyvärr. :D Bikinibilden kommer kanske heller aldrig... men sjalen har provats i duschen på badhuset imorse och den fungerade utmärkt!

Bild
Senast redigerad av Mamma Eli den sön maj 13, 2007 20:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Bilder tack!!! :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Jättefina! jag brukar inte tycka att det är något problem att ha koll på vilken kant som är vilken på ringsjalen, min brukar "sitta fast i ringarna" jämnt och då vet jag att den är åt rätt håll.
På min hemsydda ringsjal har jag ingen vikning alls, ska sy en rebozo ringis snart och ska spana lite och se om jag vill ha nån vikning eller inte
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Annika80 skrev:Jättefina! jag brukar inte tycka att det är något problem att ha koll på vilken kant som är vilken på ringsjalen, min brukar "sitta fast i ringarna" jämnt och då vet jag att den är åt rätt håll.
På min hemsydda ringsjal har jag ingen vikning alls, ska sy en rebozo ringis snart och ska spana lite och se om jag vill ha nån vikning eller inte
Har också testat utan vikning, men inte gillat det. Det fungerade inte alls för mig med min Hoppediz i alla fall, men jag vet andra som har Hoppediz-ringsjal utan vikning som storfavorit. Man är verkligen olika! Har väldigt känslig nacke själv och tål inte att det skär in för nära halsen/nacken för då får jag ont.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?