Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
lite info om stockholmspriserna:

Ta med barnen och åk
Det är billigt att ta med barn när du reser med SL-trafiken.
Barn som är under 7 år får åka med utan kostnad när de reser med en annan person som har en giltig biljett.

Du får ta med dig hur många barn som helst under 7 år.

Helgrabatt för 7-11-åringar
Hos SL är det alltid helg från fredag klockan 12.00 - söndag klockan 24.00. Då får sex barn i åldrarna 7-11 fritt följa med en vuxen som fyllt 18 år. (Gäller även när den som har med barnen reser på en biljett till reducerat pris.)
Helgrabatten gäller inte för dig som har kort för 1 dygn/24 timmar eller 3 dygn/72 timmar eller för dig med Stockholmskort eller Resplusbiljett.

Barn på hjul
Barn i barnvagnar är alltid välkomna hos oss.

Ombord på de flesta av bussarna följer en barnvagnsförare med utan avgift. Det tillåter vi för att någon jämt ska kunna vara nära barnet.
Av MammaTess
Jag tycker det är så bra att det är gratis för de med barnvagnar, men tycker det är mindre bra att det inte är så i hela landet....
Användarens profilbild
Av bani
Elin skrev: Du får ta med dig hur många barn som helst under 7 år.
Dude, is this a dare? :lol: :P
Användarens profilbild
Av bani
Puffar, för jag tänkte kolla om detta gäller bara bussarna, eller tunnelbanan också? Inte va?
Användarens profilbild
Av Korp
Idag åkte jag buss med S i sjal + E och blev förbiviftad när jag skulle betala. :) Jag redde dock inte ut varför. Busschauffören kanske trodde att jag hade vagn och inte visste att man åker gratis då?
Användarens profilbild
Av emelie
bani skrev:Puffar, för jag tänkte kolla om detta gäller bara bussarna, eller tunnelbanan också? Inte va?
nej, tåg o tunnelbana får man betala för då passerar man spärrarna med barnet o behöver int elämna det (utom vid ingången till pendeltågen från Klarabergsviadukten, där är alltid spärvaktsbåset närmast stora grinden stängd så då får man knata bort till andra båset, visa upp o gå tillbaka. Man kan dra vagnen rakt förbi alla spärrar o spärra vägen för stressade resenärer :twisted: eller lämna vagnen obevakad borta vid grinden. :evil:
eller bära i sjal dårå. 8) )
Användarens profilbild
Av snigel
bani skrev:Puffar, för jag tänkte kolla om detta gäller bara bussarna, eller tunnelbanan också? Inte va?
Tunnelbana och pendel får man betala både med vagn och utan. :( Man kan ju passera spärren utan att behöva lämna barnet. Där känns ju sjal som ett bättre alternativ!
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag har fått åka gratis ett par gånger med bärdon. :D Men det är igentligen bara med vagn det gäller här.
Användarens profilbild
Av bani
Okej, då blir det nog bara Mobyn när vi ska till Hägersten på lördag. Snål som jag är funderade jag på vagn ifall det blev bussfärd, men när det tydligen bara är t-bana så... Men Maxima och Minima åker ju med utan extra kostnad i alla fall. På helgen. Väl?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?