Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sisu
Jag har haft min Stork i ett par månader nu... Brurit på magen och det är ju sååå mysigt...
Men min tjeja är 15 månader och jag har känt att det är dags att få upp henne på ryggen.
Jag har provat olika knytningar (Eller... olika varianter på ryggsäck) och gillar "ryggsäck med knut på bröstet" bäst.

Men jag har inte känt att jag riktigt har fått till det, det har inte känts sådär superbra... så jag köpte en Patapum - och föll handlöst!
Den var så SKÖN! Och så ENKEL! Lite spänna i band här och lite där, och VIPS så sitter Lilja perfekt.

Men så har jag på sistone burit Lilja på ryggen i Storken (mest för att jag inte vill krångla på mig selen på dagis vid hämtning) och idag när jag skulle bära i Patapumen - då var den inget bekväm! Alldeles för tung på axlarna och inte samma närhetskänsla som i sjalen... :shock: Vadan detta??

Tog sjalen en stund senare (ut och in i affärer) och Aaahh... vilken känsla...!

Men nu undrar jag - HUR kan jag ha ändrat mig så radikalt? Från att ha äääälskat min Patapum, till att tycka att den är obekväm och inge bra att bära i....?
Kan det ha med muskler att göra? Att jag på sistone har tränat upp "sjalmuskler" och att de muskler jag belastar vid Patapumbärande är mer lika de man använder "till vardags"....?

Förstår ni hur jag menar...? :? :)

Eller kan det vara så att jag för varje gång jag har använt sjalen har jag finslipat knytningen, så att det blir bättre än selen....?

*menlösa funderingar såhär på kvällskvisten* :D
Användarens profilbild
Av Alven
Eller kan det vara så att jag för varje gång jag har använt sjalen har jag finslipat knytningen, så att det blir bättre än selen....?
Där har du nog lösningen... För en sele är bättre än en taskigt knuten sjal, men sämre än en perfekt knuten sjal! :D
Användarens profilbild
Av Alex
Alven skrev:
Där har du nog lösningen... För en sele är bättre än en taskigt knuten sjal, men sämre än en perfekt knuten sjal! :D
Exaktamundo!!! :lol: :lol:
Av Sisu
Alex skrev:
Alven skrev:
Exaktamundo!!! :lol: :lol:
Ni är så kloka här! Då kör vi på att det är orsaken...! :D
Då gäller det bara nu att finslipa knytningen ÄNNU mer så att den inte hasar.... Eller kanske träna på det där omslutet.... *fasar*
Användarens profilbild
Av AnKa
Alven slog nog huvudet på spiken :D

Men sen är det väl också så att favoriterna varierar allt efter att barnet och livet förändras.

För någon månad sedan var storken min absoluta favorit som jag inte kunde tänka mig att leva utan. Men nu är det tveklöst Patapumen!
En vanlig fm:
Hämta tvätten på överväningen, upp med ungen på ryggen, gå två trappor net till tvättstugan, tösen vill ner på golvet, packa maskinen och småplocka lite, upp igen, plocka i köket, ut med komposten, ungen på ryggen igen.

Då är en sele helt klart smidigast. Men för någon månad sedan tog jag på sjal när jag skulle ut och då kunde jag ju fixa en bra knytnig.
Användarens profilbild
Av Alven
Sisu skrev: Eller kanske träna på det där omslutet.... *fasar*
Träna på du! jag har tränat så mycket att jag nu klarar det utan spegel, och omslutet är numera favoritknytningen här!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?