Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amöba
Har sett att det är ganska många här som har sytt egna ringsjalar i de mest skiftande tygkvaliteter och undrar hur de är att bära med?

Jag sydde en (snik)variant i typ lite grövre lakansväv för att prova att bära i ringsjal och tycker att den funkar rätt dåligt. Det känns som att tösen ska halka ur nertill, för hon vill ju inte sitta stilla. Om tyget varit mjukare skulle det förmodligen ha blivit en "påse" för hennes rumpa. Hur gör ni när ni bär i ringsjal av stumt tyg???
Användarens profilbild
Av diddeldi
man får se till att göra en påse genom att dra till extra i den nedre kanten. jag har också ett barn som gärna studsar ur lite om det går :wink: , men ju mer påse och ju tajtare nederkant desto säkrare sitter barnet.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Som diddeldi skriver så får man forma tyget till en påse med hjälp av ringarna, så kan drar det kortare efterkanterna och längre på mitten. Sen är det bra att ha överskottstyget samlat till en korv i barnets knäveck, så man drar bara upp det som behövs för att täcka tyggen. då är det lite extra som håller emot i knäveckan och då blir påsen stadigare. Jag föredrar ett tunnt platt tyg i ringsjalen för jag tycker det går lättare att justera då och dom tygerna är ju oftast inte så stretchiga, men får man till en bra påse behövs det inte. Så gälelr det att sjalen är sygg på ett bra sätt ver axeln, att bara ha den rak funkar inte så bra me dstumt tyg, det måste vara sytt i lagda veck in mot mitten.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag använder heller lite grövre tyger eftersom jag tycker att de avlastar bättre än de som jag har gjort i tunna tyger men med samma sorts vikning.
"Påsen" får man till genom att justera tyget - se till at barnet sitter som en groda innan du justera sjalens övre kant är väl ett av mina favorittips.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har två ringsjalar. En i vanlig tunn bomullsväv med söm rakt över, alltså ingen vikning. En "Anso-vikt" lite tjockare och grövre tyg som stretchar något. Den vanliga, tunna sjalen avlastar ganska bra tycker jag. Skillnaden är att kanterna skär in lite i halsen/nacken på mig när jag bär. Det händer inte med den tjockare sjalen. Jag får justera den tunna oftare än den tjockare, det känns som den eller Ville glider lite. Somd e andra sagt, med den tunna får man vara mer noggrann att justera kanterna så barnet hamnar i en påse.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?