Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vårsolen
känner att jag nog ska våga mig på att köpa en sjal trots allt, har tvekat då jag inte tror att jag ska klura ut att knyta men det känns som att jag missar nått om jag inte försöker.
Så nu har jag tittat runt lite på trikå sjalar och undrar lite vad ni rekomenderar? Jag kan tänka mig att lägga ca 500 på en ny sjal-för ny vill jag nog ha ändå :)
Funderar på en tricot slen eller en Cuddly wrap, kan det vara nått för en nybörjare med en liten dotter på snart 5veckor?
Mycket tacksam för synpunkter :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Till en liten 5 veckor blir det toppen med en trikåsjal. Mjuk mot den lilla bebisens hud och lätt att lära sig knyta. Välj en i en färg du tycker om :D

Vill du ha hjälp med knytningarna rekommenderar jag sjalträffarna 8)
Användarens profilbild
Av Anso
Ta en trikåsjal du! Jag har haft en Cuddly wrap och den var mju koch go och hyfsat tunn. Tricot Slen vet jag inget om tyvärr men fina färger är det på den i alla fall. :D

Titta under "Bärsjalsträffar" om det inte finns någon i din närhet så kan du få känna på sjalarna "live". Det brukar vara riktigt roliga träffar och man pratar inte bara sjalar utan livet i största allmänhet och barn i synnerhet.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Japp en trikåsjal tycker jag med! Det är klart du ska testa!! :wink: Känner du dig osäker kan du ju köpa en begagnad i såna fall, eller sälja den själv sen åtminstonde.
Sjalträff är jättebra, men det går fint att lära sig i alla fall. Tänk bara på att knyta ordentligt tight och se till att barnet sitter som en "groda", dvs knäna högre upp än rumpan :wink:
Av vårsolen
Så då spelar det egentligen ingen roll vilken sjal jag väljer så länge det är en trikåsjal?
men är det inte lite lättare att knyta en sjal som är lite smalare i ändarna eller har det mindre betydelse?
Det finns ju hur mycket som helst att välja på och för mig som är helt grön på detta så blir man lätt lite snurrig :wink:
Sjalträff hinner jag inte-och hittar ingen häromkring heller-behöver sjalen nästa vecka då vi ska vara iväg en heldag och jag behöver iaf en hand fri då :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag är också sjalnovis och är otroligt nyfiken på hur det kommer att gå!

Jag har redan lyckats samla på mig fyra sjalar, tror jag... :shock: En MobyWrap, köpt begagnad, två stycken som jag sydde upp när jag bodde i Asien och en ringsjal/påse-liknande sak som jag också köpte i Asien.

Magen är enorm och jag har hittills bara provat sjalarna på (den mycket tålige) maken men jag längtar verkligen! Och hoppas att kotten gillar sjal och ratar vagn! :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Olamanola
vårsolen skrev:Så då spelar det egentligen ingen roll vilken sjal jag väljer så länge det är en trikåsjal?
men är det inte lite lättare att knyta en sjal som är lite smalare i ändarna eller har det mindre betydelse?
Det finns ju hur mycket som helst att välja på och för mig som är helt grön på detta så blir man lätt lite snurrig :wink:
Sjalträff hinner jag inte-och hittar ingen häromkring heller-behöver sjalen nästa vecka då vi ska vara iväg en heldag och jag behöver iaf en hand fri då :lol:
Det spelar inte såå stor roll vilken du väljer tycker jag, iofs kan de vara olika tjocklek på tyget. :? Bara ta en färg du gillar :wink:
Jag tycker det är lättare att knyta och framför allt får man en liten knut med avsmalnade ändar, men det tror jag alla trikåsjalar har.
Lycka till! :D
Av vårsolen
näon som vet om man måste knyta om tricot slen mellan varje gång?läste att man inte behöver det med cuddlywrap.
och kan man amma i en tricot slen?lillan äter ju jätte ofta :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?