Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MOE
Jag är så sugen på en sele att komplettera sjalarna med. Vilken ska jag välja? Ergo, Patapum eller Sutemi?
Kan inte alla som har en åsikt om någon av dessa dela med sig till mig?!

Jag tror att det är lättare att få med sambon på samma idé om jag har bra argument också! *blink blink* ;o) Till saken hör också att jag är ganska storbystad och Ergon har jag provat, den satt bra på magen men sådär på ryggen. Är någon av de andra bättre i så fall eller är det något man måste stå ut med om man har byst, modell större? Men kanske löser det problemet sig med att pappa bär på ryggen... *S* (antar att han skulle använda den mer än han använder sjalarna)
Användarens profilbild
Av Alven
Hej Elin!

Vi har som du vet en Ergo och den trivs vi jättebra i. Jag har funderat på det du sa om spännet, testade du att flytta upp det lite? Då borde det ju inte trycka på brösten... Jag Hade David i Ergon idag när jag bakade, och han sov gott i 1½ timme. Jag upplevde det inte alls som om spännet tryckte på brösten, och jag har ju inte direkt så tutor heller (även om de sitter lågt)...
Användarens profilbild
Av MOE
Jag har inte testat Ergon nån mer gång, men antar att det är skönare om spännet sitter rätt högt upp. Borde försöka prova igen innan jag bestämmer mig.

Jag har läst lite mer om selarna nu och det verkar som om Sutemin inte passar så bra om man har stora bröst. Får fundera vidare. Tack för ditt svar! KRAM!
Användarens profilbild
Av sarah
Jag provade en ergo och en patapum igår.
Patapum tyckte jag inte satt nå bra, då avlastade ergon bättre.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag köpte en Patapum igår. Sambon blev glad nu ska han också bära :D

Det är inte så stor skillnad mellan Ergo och Patapum. Ergon har ficka och huvudskydd vilket patapum saknar. Men priset på Patapum är definitivt till dess fördel. En begagnad Ergo hade kostat ner om man lyckas få tag på en.

Jag har provat Patapumen idag när jag dammsög med lillan på magen, vi gillade den både hon och jag. Satte även treåringen i den på ryggen och det gick riktigt bra jag hade nog kunnat bära henne där en längre stund om hon hade velat det.
Användarens profilbild
Av Helena
Sutemin är kanske inget val då, eftersom brösten sticker ut mellan banden, vet inte om det skulle trycka någonstans. Jag kommer att ha med mig min sutemi till sjalträffen i Västerås, så då kan du få testa den ifall du vill.
Användarens profilbild
Av April
Håller med tjejerna... Torr inte att Sutemin är så skön för dig om du har stor byst... Jag har inte jättestor byst, men tyckte ändå att det var lite obehagligt när brösten "stack ut" genom krysset ;-). Annars är ju Sutemin väldigt skön... kan tro att din man tycker bättre om den - ser ju lite "kampaktssportig" ut :-D

Patapun har jag inte provat...

Lycka till med ditt val!
Kram
Användarens profilbild
Av sarah
Om man inte har stora bröst :(
Vilken är bättre (=bekvämare, avlastar mer) av ergo/sutemi?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tor det är en smaksak vilken som avlastar bäst för just ens egen kropp osv. Jag har en ergo som jag är väldigt nöjd med, men sutemin avlastar nog bättre för mig egentligen.
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev:Jag tor det är en smaksak vilken som avlastar bäst för just ens egen kropp osv. Jag har en ergo som jag är väldigt nöjd med, men sutemin avlastar nog bättre för mig egentligen.
Hej Anna!
Det där med att Sarah beskrev att Ergon kändes lite baktung, så kan jag känna lite med Sutemin också. Men kan man komma ifrån det egentligen, barnet sitter ju långt ner och ska ju tydligen sitta långt ner också. Det är det jag inte riktigt gillar med Sutemin, att man måste ha barnet så långt ner.
Användarens profilbild
Av April
Hade jag inte tyckt at det kändes konstigt för bysten, så hade jag nog valt en Sutemi... eller jag vet inte ;-) Det enda som jag tyckte var negativt med Sutemin, förutom det med bysten, var att spännena var lite plastiga, om man jämför med Ergon - men jag kände att Sutemin avlastade bättre på något sätt och var lite mjukare i tyget...

Jag kan tänka att Sutemin påminner LITE mer som en sjal, eftersom den har korsade band.

Usch, det är svårt... Jag tycker om bägge två (på sitt sätt). Det bästa är nog att prova dem bägge två, om du har möjlighet...

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
jo det baktunga är nog svårt att komma ifrån när man har 10kg+ där baktill. Men hur bra man får selen intill kroppen beror nog lite på hur man är byggd. Jag skulle gärna ha en sutemi, men inte under någon tid då jag ammar. Det skulle jag nog inte klara av.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?