Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur är ringsjalen man kan få som premie om man prenumererar på Föräldrar och barn?

Hur kan man bära, förutom på höften/magen med ringsjal?

Vilka ringsjalar kan ni rekommendera?

Vi har en dotter på 10 månader och har använt trikåsjal mycket.
Vi har också en hemmasydd MeiTai, men den har vi inte varit lika flitiga med.
Användarens profilbild
Av Sammet
...javisst ja!

Om man ska sy en egen ringsjal vad ska man tänka på då?
Vart får man tag i ringar?
:roll:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag vet inte hur den ringsjalen är att bära i, men jag tror att Zandrama har en sån - du skulle ju kunna PM:a henne och fråga om hon inte ser detta :wink:
Man ska väl kunna bära även på ryggen med en ringsjal, men jag vet inte om det är så himlans bekvämt faktiskt :roll: För vår del funkar ringsjalen perfekt till "snabb-bärning" tex till och från bilen, under matlagning, en snabbis till när-butiken kanske på sin höjd. För längre bärstunder är en långsjal, sele eller MT bättre :wink:
Vilka ringsjalar man gillar är nog mycket en smaksak, och lite beroende på hur man är byggd - bäst att prova innan med andra ord. Men en ringsjal sydd av en halv vävd sjal är nog det som avlastar allra bäst skulle jag tro!
Ringar att köpa finns bla på babyheaven vet jag, kolla gärna länkarna här till höger :arrow:
Användarens profilbild
Av Sammet
Tack för svar! :D
Nu ska jag fundera vidare...
Användarens profilbild
Av mymlan
Jag har den! Tyckte liksom inte man hade ngt att förlora på att testa den eftersom prenumeration + sjal var så pass billigt. Har ej erfarenhet av ngn annan ringsjal så ska kanske inte uttala mig. :? Men för mig fungerar den bra. Bär min lilla kille i den lite kortare stunder, om han tex vill upp ur vagnen för att det är tråkigt eller till tvättstugan. Och jag tycker att den sitter bra på mig. Jag tycker dessutom om färgen (gillar bäst enfärgade sjalar).
Användarens profilbild
Av Sammet
Tack mymlan!
Är den i bomullstyg?
Användarens profilbild
Av mymlan
Hmm, det står inte på tvättrådslappen (kanske står på knytinstruktionen men den vet jag inte var jag har...). Men det känns som en kraftig men mjuk bomull (mjuk yta menar jag).
Användarens profilbild
Av Ingrid
Sammet skrev: Om man ska sy en egen ringsjal vad ska man tänka på då?
När du går för att köpa tyg, prova att dra det på diagonalen då. Ju mer det stretchar, ju bättre tyg. Då är det smidigt. Du märker om du gör så på några olika tyger att de ger efter olika mycket när du drar på diagonalen.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?