Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,
Jag är nyfrälst vad gäller sjalar o funderar på att köpa en trikåsjal. Sonen är 5,5 månader och väger snart 8 kg. Jag läste nånstans att man kunde ha trikåsjal till ungefär att barnet är 8 kg (trots tillverkarens rekommendation på 13-15 kg).

Ni som har använt trikåsjal, hjälp mig. Är det lönt att köpa en sån där eller ska jag satsa på en vävd sjal? Tanken var att en trikåsjal är tunnare för sommaren o därför skulle det vara bättre. (Jag har testat en vävd sjal o det verkar inte svårt att knyta så den biten är avklarad :)

Nu ska jag i alla fall sälja bärselen som är sk-t, jag kan ha den max 20 minuter o sen tappar jag känseln i mina axlar typ..

Tack ni som tipsar mig!
Av Tyche
Du KAN ha en elastisk, men JAG skulle satsa på en vävd. En lite tunnare som tex en gås eller en Bali Baby Breeze.

Jag bar min underbara, snart 2 åring, i elastisk sjal idag och visst var det mysigt och härligt men det avlastar inte lika bra som en vävd. Sonen väger runt 14 kg.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Välkommen hit! :hello:

Jag skulle också välja en vävd sjal i det läget.
(Trots att jag fortfarande bär vår 10,5 - 11(?)kilos flicka i vår Babybundler ibland.. Men ska jag bära länge väljer jag alltid den vävda.)
Om du bara ska ha en just nu, så röstar jag på en vävd med detsamma.
Det finns många svala/tunna vävda sjalar.
Och sedan har du ju de ergonomiska selarna också.. Mei Tai och Becco osv. De är svalare än sjalarna men jag tycker inte att de avlastar lika bra som en vävd långsjal i längden.

När det gäller värmen så är trikåsjalen faktiskt varmare än tex. gåsen (vävd sjal).. :D

Lite svamligt... hoppas du förstår ändå.. :lol:
Av AliceG
Tack! Tror i så fall får det bli en vävd sjal istället.
Jag har redan beställt en Mei Tai och en 'sling' för kortare sträckor men som jag förstår är en långsjal bäst för att bära.

Nu är det bara att välja en 'sval' vävd sjal. Ni nämnde 'gåsen'.. vad är det för något? Är det namnet på märket? (Hehe, tja, är man nybörjare så är man ;-)
Av Tyche
AliceG skrev:
Nu är det bara att välja en 'sval' vävd sjal. Ni nämnde 'gåsen'.. vad är det för något? Är det namnet på märket? (Hehe, tja, är man nybörjare så är man ;-)
Calin Bleu Gauze är det officiella namnet. :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
AliceG skrev:Nu är det bara att välja en 'sval' vävd sjal. Ni nämnde 'gåsen'.. vad är det för något? Är det namnet på märket?
Gåsen = Calin Bleu gauzesjal, tunn sval vävd bärsjal
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?