Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Alltså...nu frågar jag dumt kanske.. :oops: men hur gör ni alla sjalexperter när ni knyter sjalen ute?? Jag har ju bara sjalat i två veckor, men inte kommit på hur jag undviker att ändarna på sjalen hänger ner i marken...det känns inte så fräscht när man står vid bilen o knyter, och släpar sjalen i gruset...eller ännu värre om det är en regnig dag...Men som sagt, jag är inte så van än och kan inte riktigt hålla reda på allt tyg! :mitvit:
Av corona
Är det torrt ute låter jag ända ta i marken lite föriktigt...
För mig gör det inte så mkt.

Värre om det regnar ute.
Vanligtvis befinner jag mig i närheten av bilen när jag knyter och då knyter jag helt enkelt med bildörren öppen, så att jag kan lägga tyget i ngt bilsäte.
Av Skogstokig
jag gör mitt bästa för att klämma fast sjalen mot någon kroppsdel, det går rätt bra om man tänker på det. annars se till att stå över något, typ en bänk eller en filt eller bara se till att det inte är en vattenpöl där sjalen släpar.

kanske går det att stoppa ändarna i fickorna? det måste jag testa! stoppa ned den jag inte håller på med och sedan fixa den andra :hmm: jag återkommer när jag har provat.
Användarens profilbild
Av Kristina
Man ser till att köpa randiga sjalar så syns inte smutsen.. ;) 8)
Eller så lägger man upp sjaländarna på en bänk eller i bilen eller nåt sånt.
Användarens profilbild
Av Tiz
Man kan även knyta upp ändarna så de bli lite kortare, alltså göra enkla öglor på varje ände. Alternativt knyta med bildörren öppen så ändarna kan vara inne i bilen.
Användarens profilbild
Av aspen
knyt ändarna med en "inte hela änden igenom knuten"-knut så sjalen tillfälligt blir kortare. jag tror det fanns en tråd med en filmsnutt från youtube i som visade ett knep. man kan nog söka på sjal på youtube fast på engelska då :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
jag brukar knyta en knut i varje ände :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag ids aldrig knyta en knut eller så :? , man jag gör mitt bästa för att inte släpa den i backen om det är lerigt och så, men att knipa sjalen mellan knäna funkar ganska bra faktiskt.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Om det är fint och torrt så bryr jag mig inte så mycket, det går lätt att borsta bort tycker jag.. Men om det är blött och lerigt så brukar jag antingen ha ändarna mellan knäna eller stoppa dem i fickorna eller, om jag hinner och orkar, så gör jag "knutar" i ändarna så att den blir kortare.
Är mannen med så får han hålla ändarna åt mig! :D
Användarens profilbild
Av Anso
Eller så knyter man dubbeltX (se Sjalbarns knytgalleri) innan man åker iväg med bilen och så stoppar man bara ner barnet. Om man ska knyta på ryggen så går det ju inte att knyta i förväg men tipset att göra en knut på sjaländarna och knyta upp dem sedan när man nästan har gjort färdigt är en bra grej.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Eller så skaffar man en sele och använder just dom regniga dagarna om man ska iväg! 8)
Så slipper man bekymra sig om smutsiga blöta sjalar!
Å så en anledning till att behöva handla oxå! :twisted:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?