Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mazlin
Jag har då en moby wrap och har precis fått in knytandet. Enligt instruktionerna på nätet ska man börja med att placera mitten av sjalen vid naveln. Men detta gjort allt bara kaos för mig, då fick jag tipset att istället flytta upp det mot bröstet. Nu blir det galant.. Jag knyter så det blir ett kryss fram och bak. Jag har tappat beskrivningen som följde med men jag antar att det är samma som på deras sida. Men det vart inte så bra..

Men nu vill jag veta hur man ska gå till väga för att barnet ska kunna amma i sjalen? Behöver jag knyta på ett annat sätt? Hur ska barnet ligga? Vad bör jag tänka på?
Användarens profilbild
Av Mia
Hej
Det lattaste tycker jag ar att gora knytningen lite losare, lyfta upp brostet lite med en hand och nar da bebis brostet utan att boja fram huvudet sa sitter det lagom hogt. Alltsa samma knytning och barnet sitter upp. ev kan man bara fora over barn och knytning lite at den sidan som man ammar pa. Nacken stodjer du med sjalen eller din hand. Forstar du vad jag menar?
Av mazlin
W ligger och sover nu men jag ska försöka när han vaknar
Användarens profilbild
Av Mia
Sa har menar jag
Bild
Av mazlin
Ohh bilden är jätte insirerande..
För att lägga honom i vagga fattar jag verkligen noll.. det går inte alls.. men att sätta honom framför mig med rumpan i krysset funkar lättare..

Går det att spänna åt sjalen när han väl sitter i den? jag törs ju inte lossna knuten då jag är rädd att han bara faller ned i golvet
Av belinda
Du behöver inte vara rädd för att lossa lite på knuten, du har stöd av smokingbältet och en sjal löser liksom inte bara upp sej i ett nafs utan att man hinner blinka :D
Användarens profilbild
Av Mia
Nackdelen ar att det ar svarare att spanna den igen nar man har ammat, man kan behova ta den av sig.
Av Sofie
När jag är ute på och han blir hungrig tar jag ur honom ur sjalen och lägger honom på armen med hans huvud i mitt armveck ungefär och sen tar jag lämplig del av krysset och pular in hans underkropp i och han ammar då liggandes. Han blir mätt och jag kan gå dit jag ska.
Jag behöver inte knyta om, den andra kryssdelen kan jag ha som insynsskydd och jag har en arm ledig. Men detta fungerar när han är två månader jag vet inte när det blir för tungt för han vilar som sagt på min ena arm med stöd av sjalen, och han kan äta i 40 minuter utan problem, det är ju mysigt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?