Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av snigel
...är att man inte åker gratis på bussen utan vagn (i Stockholm). Jag drar mig för att åka in till stan med vagn men överväger det dock pga att det inte kostar. Borde det inte vara gratis för sjalföräldrar också, det blir ju så mycket bättre plats på troattoarer och cafeer? :wink:
Dumsnål?
Användarens profilbild
Av bani
Du, det har jag inte tänkt på! Ni har f.ö. det väl förspänt som åker gratis med vagn i alla fall - och åker barn fortfarande gratis på helgerna? Det var också jättebra.

Vad konstigt det blir, det har du rätt i...
Användarens profilbild
Av emelie
bani skrev:Du, det har jag inte tänkt på! Ni har f.ö. det väl förspänt som åker gratis med vagn i alla fall - och åker barn fortfarande gratis på helgerna? Det var också jättebra.

Vad konstigt det blir, det har du rätt i...
Vuxen som betalar fullpris får ta med sig upp till sex barn under 12 på helgerna. Om de inte har ändrat, men det tror jag inte.

Det som å andra sidan är bra med sjalen är att man alltid kommer på bussen, även om det är fullt med barnvagnar. Man slipper stå vänta på nästa.
det blir ju så mycket bättre plats på troattoarer och cafeer?
Fast det är väl gratis att gå på trottoarer o caféer även för sjalföräldrar? :wink:
Användarens profilbild
Av bani
Gud vad lyxigt att kidsen åker gratis. *avis* Emelie, hon menar att det skulle funka som en trängselavgift för barnvagnar om sjalbarn åkte gratis! :wink: 8)
Användarens profilbild
Av Droppen
snigel skrev:...är att man inte åker gratis på bussen utan vagn (i Stockholm). Jag drar mig för att åka in till stan med vagn men överväger det dock pga att det inte kostar. Borde det inte vara gratis för sjalföräldrar också, det blir ju så mycket bättre plats på troattoarer och cafeer? :wink:
Dumsnål?
Ja gratis med sjal skulle inte vara dumt! :)
Men åker du verkligen hela vägen in till stan med enbart buss?
Det gör ju inte jag härifrån så för mig är det inte avgörande på det sättet.
Användarens profilbild
Av April
Här åker alla barn gratis - sjaldes som springades som vagnades 8)

Kram
Användarens profilbild
Av snigel
Droppen skrev: Ja gratis med sjal skulle inte vara dumt! :)
Men åker du verkligen hela vägen in till stan med enbart buss?
Det gör ju inte jag härifrån så för mig är det inte avgörande på det sättet.
Det går direktbuss till stan på morgonen och från stan på eftermiddagen. Man brukar kunna passa någon sådan buss. Annars åker jag en del buss inom kommunen också.
bani skrev:Ni har f.ö. det väl förspänt som åker gratis med vagn i alla fall
Mycket vill ha mer!
Och att ungarna åker gratis tog jag för givet. Men här i Sth åker vuxna med barnvagn också gratis.
Användarens profilbild
Av Annika80
April skrev:Här åker alla barn gratis - sjaldes som springades som vagnades 8)

Kram
Åh vilket fusk :wink:
I vår lilla stad får man INTE åka gratis om man har vagn, och barnen åker gratis endast tills de är 6 år (tror jag som inte har betalt för stora dottern än :oops: )
Användarens profilbild
Av frida
Kommer ihåg när vi flyttade från stockholm och jag åkte buss med vår boxer första gången, de tar nämligen ungdomsbiljett för hundar här :lol: Jag trodde chauffören skämtade och sa att han brukar sitta på golvet...
Användarens profilbild
Av Bönan
Jag förstår precis, vi åker bara buss för vi bor i stan, men vi tar oftast vagnen just för att det är gratis.

Men, tillägga ska; det är inte så att barn i vagn åker gratis för att man vill sponsra barn i vagn, typ, utan det är helt enkelt för att man går på i bak med vagnen (det går ju inte att gå på i fram) och sedan ska man inte behöva lämna barn och vagn för att gå fram och betala. Det är alltså en rent praktisk anledning.

På helgerna åker ses barn under sex år gratis med betalande vuxen.
Användarens profilbild
Av sulu
[quote="emelie"]
Det som å andra sidan är bra med sjalen är att man alltid kommer på bussen, även om det är fullt med barnvagnar. Man slipper stå vänta på nästa.

Ja, det är så irriterande och händer alltid när man har en tid att passa!
Ännu en anledning att ta sjalen trots att det hade varit gratis med vagnen. :wink:
Användarens profilbild
Av Katie
När jag för en gångs skull lämnade vagnen hemma och betalade så sa busschauffören åt mig att det är säkrast att ha barnet i vagn, ifall bussen bromsar. Försökte sitta baklänges. Men nu vill jag ta vagnen av den anledningen.
Användarens profilbild
Av svas
Snigel: jag fick punktering i vintras när jag hälsade på en kompis i Viksjö. Fick ta buss ner till Jakan. När jag gick ombord (utan vagn men med Lilla S i sjalen) sa jag "-Är det bara med vagn man åker gratis?", då log chauffören och lät mig åka med free of charge!

Trist nu när de höjt taxan igen för resor med SL... Det var smidigt för oss förortsungar när det kostade 18 kr oavsett längd på resa.
Användarens profilbild
Av snigel
svas skrev:Snigel: jag fick punktering i vintras när jag hälsade på en kompis i Viksjö. Fick ta buss ner till Jakan. När jag gick ombord (utan vagn men med Lilla S i sjalen) sa jag "-Är det bara med vagn man åker gratis?", då log chauffören och lät mig åka med free of charge!
Hi hi, tror du att det funkar varje gång? Eller kanske bara med den här sjalen? :lol:
Användarens profilbild
Av svas
snigel skrev:
svas skrev:Snigel: jag fick punktering i vintras när jag hälsade på en kompis i Viksjö. Fick ta buss ner till Jakan. När jag gick ombord (utan vagn men med Lilla S i sjalen) sa jag "-Är det bara med vagn man åker gratis?", då log chauffören och lät mig åka med free of charge!
Hi hi, tror du att det funkar varje gång? Eller kanske bara med den här sjalen? :lol:
Funkar endast med Cuddly wrap sage :wink: !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?