Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av korell
Intressant tråd, kommer följa den men har tyvärr inget att tillägga
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mamasamueli skrev:Jag är ju miljönörd! ;)
Känner att mitt förflutna gör sig påmint då jag pratade mycket miljö då jag sålde barnkläder för Lingon & Blåbär. Därför skulle jag vilja rekommendera dig att tänka ökotex-certifiering eller motsvarande :this: Dvs man tar miljötänket ytterligare en nivå då man ser hela tillverkningsprocessen ur ett miljöperspektiv, förutom tyget i sig och ekobomull ser man även till de färger man använder och t.o.m. tråden man syr med :wink:

Följer man den linjen kan man till listan nedan lägga till bl.a.:
Didymos
Storchenwiege
Amazonas Carry Sling
Tricot-slen
Hoppediz
Sino
Användarens profilbild
Av Elin G
Lottie skrev: Därför skulle jag vilja rekommendera dig att tänka ökotex-certifiering eller motsvarande :this: Dvs man tar miljötänket ytterligare en nivå då man ser hela tillverkningsprocessen ur ett miljöperspektiv, förutom tyget i sig och ekobomull ser man även till de färger man använder och t.o.m. tråden man syr med :wink:
Fast öko-tex är väl bara nån form av giftfrihet i slutprodukten märkning. Öko-tex implicerar väl inte att bomullen är ekologisk?
Användarens profilbild
Av korell
Jag blir också fundersam, och när jag googlar på det så verkar det ju vara en ,visserligen bra, märkning för låg halt av kemikalier i produkten. Det finns inga krav för ekologisk framställning vad jag kunde hitta.
Rätta mig mer än gärna om jag har fel :)
Användarens profilbild
Av marlene
Elin G skrev:
Lottie skrev: Därför skulle jag vilja rekommendera dig att tänka ökotex-certifiering eller motsvarande :this: Dvs man tar miljötänket ytterligare en nivå då man ser hela tillverkningsprocessen ur ett miljöperspektiv, förutom tyget i sig och ekobomull ser man även till de färger man använder och t.o.m. tråden man syr med :wink:
Fast öko-tex är väl bara nån form av giftfrihet i slutprodukten märkning. Öko-tex implicerar väl inte att bomullen är ekologisk?
Ja som jag har förstått det så handlar ökotex bara om slutprodukten, att den ska vara giftfri.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Elin G skrev:Fast öko-tex är väl bara nån form av giftfrihet i slutprodukten märkning. Öko-tex implicerar väl inte att bomullen är ekologisk?
Stämmer helt som du säger. Ökotex-märket är textilbranschens märkning och visar att mängden hälsoskadliga ämnen ligger under internationellt antagna gränsvärden.

Så här skriver Lingon & Blåbär http://www.lingonochblabar.se/oeko-tex.php
Av Siri
Jag som inte köpt min första själ än men vill gärna köpa eko-följer tråden med intresse,,

,,,koala-sjalen som någon nämner är den för nyfödd? Kollar just nu i första hand efter trikåsjalar,,
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mamasamueli skrev:Ingen som har hittat fler?? Ska kolla in hoppedizarna.. :mums:
Jo, några färger av Hoppediz finns även i ekologisk bomull 8)

Tillägg: Som Bigfoot skriver kolla www.babydesign.se :wink:
Senast redigerad av Scharlott den sön maj 06, 2007 20:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Elin G
Den naturfärgade Trocot slen är ekologisk. Alla didymos är också ekologiska.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag tror att hela Didymos sortiment är ekologiskt, eller åtminstone så produceras bomullen utan bekämpningsmedel och avlövningsmedel.

Saxat från didymos.com:
We acquire the raw cotton from biologically controlled sources in Egypt, Turkey and Peru. In other words, pesticides or artificial fertilisers are not used on the fields. Our cotton is hand picked which makes defoliants unnecessary and also improves the quality.
Av Pétronille
Vad bra! Ännu ett skäl alltså till att införskaffa en didy nästa gång sjal-:twisted: griper tag!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Hmm, jag vet inte om det är OK för att jag besvarar det här, men inom några månader kommer det även att komma ett nytt märke på sjalmarknaden med vävda långa sjalar av korskypert i certifierad ekologisk bomull. :)
Användarens profilbild
Av marlene
Ingrid skrev:Hmm, jag vet inte om det är OK för att jag besvarar det här, men inom några månader kommer det även att komma ett nytt märke på sjalmarknaden med vävda långa sjalar av korskypert i certifierad ekologisk bomull. :)
Näääää har man sagt A får man säga B, inte frestas så där... man blir ju nyfiken :nono:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?