Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av FyraBusar
Ja, att jag har fått en riktig liten busunge är nog allt bärandes fel :?
Jag kan inte hitta någon annan förklaring, alla barnen är ju fostrade på precis samma sätt och behandlade likadant. Alla är helsyskon och borde ju följa varandra, eller?

De tre stora barnen har alltid fått mycket närhet, blivit burna mycket, sovit i min säng, ammats länge och så vidare. De har alltid varit väldigt "lugna", inte stoppat mycket i munnen, inte pillat på grejer, inte klättrat eller sprungit i från mig. De har lyssnat bra när jag har sagt åt dem, inte kladdat med maten och så vidare. Jag har aldrig behövt flytta på några grejer här hemma, de har låtit mina saker vara i fred så att säga.

Fyran då.... :roll: Han har från början blivit buren i olika bärdon, nu är han 18 månader och jag bär honom på ryggen ute, har ingen kärra till honom. Han sitter på ryggen när jag dammsuger och så ofta han själv vill här inne. Han sitter ofta på ryggen när jag spelar fotboll med syskonen, klipper gräset och annat.

Och hurdan är han då?? Han började med att stoppa ALLT i munnen, hade hjärtat i halsgropen många gånger när jag eller nåt syskon fick plocka ut diverse föremål ur hans mun. Många konstiga saker såg jag i blöjan och så vidare. Han pillade och pillar på ALLT! Jag har fått flytta ALLT som finns inom räckhöjd för honom, han klättrar upp på bord och annat han kommer åt, han sticker all världens väg om han ser jag är på väg att fånga honom ute, han kladdar som den värste jag vet inte vad med maten, han är ett riktigt litet yrväder och det bara lyser bus i ögonen på honom hela hans vakna tid :lol: Han gick tidigare än de andra, han kör på i 110 hela dagarna och tröttar ut både mig och syskon när vi får springa runt och hindra honom från diverse bus. Att prata i telefonen är inte att tänka på för han växlar mellan att klättra upp på bordet eller dra ur telefonsladden.... :shock: Han vänder upp och ner på mina blomkrukor, snor syskonens grejer och plockar sönder, drar ut alla sladdar bakom tv:n, drar loss sladdar från klämmorna utmed listerna och så vidare. Han är ständigt på gång med något bus.

Så vad tror ni? Kan jag skylla på mina bärdon att jag har fått ett busigt litet yrväder? :wink:

Fast vännerna tycker det är rätt kul, de tycker jag har haft det för enkelt de andra tre barnen... Nu är det inte mer än rätt att jag får känna på hur det är att ha ett bustroll. Men jag tycker faktiskt det är rätt kul att få se när han är igång. Det är otroligt hur mycket energi de har och hur spännande allt är, och framför allt hur otroligt många gånger någon kan göra samma sak om, om och om igen utan att ledsna..... :lol:

Ha en fin dag allihopa! Och jag hoppas alla förstår att det här inlägget inte är allvarligt menat..... :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Haha, mina är lika mycket burna båda två men ettan är som dina tre första och Ida är busunge i tiopotens. Så det beror nog inte på bärandet! :D
Användarens profilbild
Av Måsen
Det är väl skönt att ha något att skylla på. :wink: Så jag skyller också på bärandet när det gäller mitt lilla bustroll! :lol:

Men allvarligt, i andras ögon verkar man kunna skylla allt möjligt på sjalandet. Om hon är mammig så beror det på att hon är bortskämd med att bli buren jämt, om hon drar iväg så är det ju självklart att hon gör det när hon har chansen och inte sitter fast... :(
Användarens profilbild
Av jag71
vad ska jag skylla på då? min små snuttor är som natt och dag, den enda skillnaden där är att dem inte är enäggstvillingar. dem busar på olika sätt, äter på olika sätt, dem sover i olika perioder.
Användarens profilbild
Av Annika80
Här har vi också busar.
Michelle min blivande 7 åring var en lugn liten dam som var nöjd för det mesta och aldrig ens tänkte på att pilla på videon prydnadssaker osv.

Robin som snart blir 5 år var raka motsatsen, en buse med energi till tusen, som stoppade in fingrarna och fastnade i videon ett 10 tal gånger per dag, tjuvringde från telefonen, klättrade upp och stog i fönsterbrädan på 3:e våning och bankade på fönstret som 1,5 åring osv.
Svärmor sa när M hade fötts att du vet ju inte hur det är att ha barn, för att hon var så lugn. När hon fick se hur Robin var sa hon -Nu vet du hur det är att ha barn :wink:

Lillbusan Amy brås på storebror, hon älskar att slita ut kortet ur digitaltv boxen, äter blomjord X antal gånger per dag, klättrar upp i brorsans säng, rotar i soptunnan, ställer sig på bobbycaren och försöker klättra upp på fönsterbrädan. Och gör diverse andra bus
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?