Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Vi åkte barnvagn till mommo (måste ju lasta och bussen blir ju gratis då! :roll: ) och sen promenerade vi med vagnen, och sen när vi fikat blev det omslutet ryggkryss (som vanligt) med nya Easyn. Handlade några stora saker som jag kunde lassa på den tomma vagnen då. Promenerade sedan från busshållplatsen och hem, med lastvagnen framför mig och lillan på ryggen! :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
Idag har jag vabbat, liksom igår och även imorgon.
Kajsa är jättehängig med hög feber och har bara velat bli buren hela dagen. Så hon har setat på min mage i en gammal hemsydd bärsjal slarvigt knuten i ett omslutet kryss typ hela dagen. Jag har knappt kunnat gå på toa och har inte ätit på hela dagen.
Åh vad jag hoppas att hon mår bättre imorn!
Användarens profilbild
Av sanna73
puppan skrev:Idag har jag vabbat, liksom igår och även imorgon.
Kajsa är jättehängig med hög feber och har bara velat bli buren hela dagen.
Hoppas lilltjejen mår bättre i morgon :ill:

Idag använde vi hoppe Montreal ringsjal när jag fixade i ordning i köket efter frukost och sedan blev det bebina lejon i omslutet kryss på ryggen när jag lagade lunch - sonen sov hela tiden, vaknade pigg och glad, sugen på kycklinggryta :lol:

Idag var det andra dagen på raken lilleman sover i sjalen på ryggen :vågen:, har han inte velat innan.
Användarens profilbild
Av Kaja
Ovanligt LITE sjal idag faktiskt.... Pappa var sjuk och hemma, vilket gjorde att matlagningen avklarades UTAN sjal, för ovanlighetens skull...

Nä. Det var nog bara shoppingrundan som Ellen fick åka sjal. Hon blev trött och ville INTE sitta i vagnen eller gå själv. Sjal skulle det vara. Easy Eld, som nästan alltid när vi är ute på stan. Tibetansk ryggsäck, förstås!

Sedan fick selen tvättas, det var stora fläckar av kex på ena axelbandet, men som tur var så blåste det ute, så den var ändå i fin form när det var dags för nattning... Hon somnar helst i selen, för då får hon ett litet hörn som hon kan luta huvudet emot. Det får jag inte till lika bra med en sjal.

//Kaja

PS: Sjalen har för ovanligthetens skull inte agerat filt, snuttetrasa, bärgningshjälp, fiskespö eller något annat heller...
Användarens profilbild
Av vovvemor
Här har det inte åkts sjal alls, bara sele.

Ergo på mammas rygg på morgonvändan med hundarna (vet ni hur förjäkla tungt det är att sätta sig ner på huk och plocka upp hundbajs med tjugo kilos extra graviditetsvikt, världens största hängmage plus tio kilo barn på ryggen och sedan RESA sig igen, med bajspåse i ena handen och hundkoppel i den andra - TRE gånger dessutom eftersom ena hunden envisas med att bajsa två gånger på morgonen??) och sedan ergo på pappas rygg på eftermiddagen vid hundpromenader + lite handling.
Användarens profilbild
Av thanisa
vovvemor skrev:Här har det inte åkts sjal alls, bara sele.

Ergo på mammas rygg på morgonvändan med hundarna (vet ni hur förjäkla tungt det är att sätta sig ner på huk och plocka upp hundbajs med tjugo kilos extra graviditetsvikt, världens största hängmage plus tio kilo barn på ryggen och sedan RESA sig igen, med bajspåse i ena handen och hundkoppel i den andra - TRE gånger dessutom eftersom ena hunden envisas med att bajsa två gånger på morgonen??) och sedan ergo på pappas rygg på eftermiddagen vid hundpromenader + lite handling.
Jag skulle vilja se din hundpromenad. Skrattar när jag läser det och jag hoppas verkligen att hundarna är väldresserade så att de uträttar sina behov där det finns hjälp för dig att ställa dig upp igen. Snart fåe du dubbelbära istället under hundpromenaderna. :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
thanisa skrev:

Jag skulle vilja se din hundpromenad. Skrattar när jag läser det och jag hoppas verkligen att hundarna är väldresserade så att de uträttar sina behov där det finns hjälp för dig att ställa dig upp igen. Snart fåe du dubbelbära istället under hundpromenaderna. :D
Nejdu, här ska det bajsas mitt på stor gräsmatta utan tillstymmelse till något att hjälpa sig upp med. :lol: Mina lårmuskler är inte vana vid sådan påfrestning...*gnäll* Men ja, jag ser det som dubbelbärningsträning, absolut! :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Idag blev det ringsjal (egensydd Hoppediz :heart:) som för det mesta nuförtiden) till Öppna förskolan från bilen. Väl där användes den vid maten eftersom sonen inte vill titta på när jag fixar och plockar. Den användes även på em då vi gick för att slänga lite sopor längst ner på gatan.
Senast redigerad av Mamma Eli den tor maj 03, 2007 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har sjalat idag! Det händer inte så ofta nuförtiden, men idag bad faktiskt Sara att få åka sjalen som jag just höll på att packa ner i låda för att skicka iväg den. Och visst gjorde vi en farvälsjalning till goa röda Parisen. (I säkert fem minuter innan hon ville ned!)
Användarens profilbild
Av Miamamman
I morse när jag skulle ner i källaren och hämta tvätt så ville inte S stanna kvar (eller ville inte att jag skulle gå) och hon vill einte följa med så efter lite argumentation så hivade jag upp en mycket motvillig passagerare i ERGOn.

Sedan var vi till och från Hugos dagis, men då gick hon själv. Lekte lite ute, åt lunch, sov middag, inget sjalande.

Liten tur i ERGO när vi var till posten på vägen till att hämta H.

Hugo ville baka muffis så S satt lite på min rygg i sjalen så vi skulle få baka utna hennes "hjälp".

Jag ringde en kompis och bjöd henne att komma över och dricka te och äta muffins. Låste upp dörren så hon skulle kunna komma in. När jag kokade te smet S ut, satte sig på gräsmattan i bara plyschbyxor (här har nyss snön smält så det är rätt blött) och blev kall och blöt i rumpan. Kom in och ville "gucka" (amma) så då fick hon åka ringsjal och amma när jag gjorde klart teet.

En ganska vanlig sjaldag, det är sällan hon sjalas mycket mer än så numera, om vi inte ska gå långpromenad eller Hugo ska cykla, då blir det ERGO på ryggen.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har jobbat hela dagen, men lite sjalande (eller rättare sagt selande) hanns med ändå. Albert åkte Patapum till min syster där vi hämtade en utlånad kokbok. När vi kom hem ville han inte ner så han satt kvar på ryggen medan jag lagade middag. :heart:
Användarens profilbild
Av Veronica
Idag har jag burit Nora på ryggen i ergon ca 2 km när vi hämtade storebror på dagis.

Sen på eftermiddagen fick Isak sitta i ringsjalen ett tag och titta på traktorn som plöjde tvärs över vägen (Traktorn kommer, mamma, traktorn kommer!) medans jag hängde tvätt.
Användarens profilbild
Av Annika80

Ungefär som att sitta vid häcken och rensa ogräs med 10 kg:s klump på ryggen och behöva resa sig upp med jämna mellanrum, fast jag slapp ju extra grav. kilon.
Användarens profilbild
Av schmut
extrasjalen, dvs Bära barn svartpeppar, har använts på shoppingpromenad till andra delen av staden och tillbaka.
Användarens profilbild
Av mimpen
Låt se, det var igår, och då sjalade jag faktiskt. Eller, tösen åkte ergo till förskolan. Annars sjalar vi långt ifrån varje dag, kanske 2 gånger i veckan eller nåt. Hon är ju så stor att hon går själv ju.

Idag var vi på stan med moster, kusinerna och mormor. Jag hade med MT:n (nedsmusslad i en väska). Hon såg den aldrig och frågade aldrig om att bli buren. Hon gick sjävl jättelänge och jätteduktigt. Vilken stor flicka jag har fått...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?