Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av idasmamma
Hej

Jag är ny här och har hittils burit runt på min Ida i en Babybjörn, men nu har jag hört att de inte är så bra för barnen och dessutom så börjar hon bli lite tung för mig.

Jag tycker att Mei Tais verkar vara ett smidigt och bra sätt att bära på (tror att sjal skulle vara för krångligt för mig). Jag har surfat runt lite här inne och på andra sidor och tycker att Kozy verkar vara bra, men jag skulle jättegärna få lite feedback och förslag från er som redan har mei tai! Ida är 4 månader, så jag vill ha ngt som kan funka under en längre tid.

mvh
Emma
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hej! kan definitivt rekomendera MT om du inte vill ha långsjal.
Jag har tyvärr ingen koll på köpta MT (har sytt en själv) och det enda jag absolut rekomenderar är att köpa en med breda axelband! ett alternativ är ju att få en uppsydd efter dina önskemål. Finns en hel del personer här på sjalbarn som syr på beställning!
Lycka till!
Användarens profilbild
Av sacha42
Ja, Mt är ett bra alternativ både hemmasydda (av sig själv eller andra) eller köpta. DEt finns ju ERgonomiska selar också som Ergo, patapum, beco och sutemi om man vill fortsätta på selvägen.
Med Mt, sjal eller ergonomisk sele så kan du bära så länge du själv orkar och barnet vill :D

Kozy är fina 8)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej och välkommen hit :D

MT är jättebra! Särskilt nu när vi går mot varmare tider. Jag bar nästan enbart i det hela förra sommaren :wink:
Kozy är jättefina, men lite styva och stela i tyget och passar, enligt mig personligen, bättre till lite större barn. Visst kan du ha en sån från början, men det blir inte alls den där "mys-faktorn" som du får i en mjukare MT.
Ska man bära på magen, vilket jag gjorde fram till ett år ungefär så är det bekvämaste helt klart en MT med breda, utbredbara axelband för att få bäst avlastning. Som sagt finns det flera här på SB som syr upp sådana
:wink:
Av idasmamma
Tack för svaren!

Jag är usel på att sy, så att sy en egen är inget alternativ. Vet ni hur man får tag på någon som syr?

Kajsa kavat, vet du vilka färdiga MTs som är mjukare och har breadre band än Kozyn?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
idasmamma skrev:Tack för svaren!

Jag är usel på att sy, så att sy en egen är inget alternativ. Vet ni hur man får tag på någon som syr?

Kajsa kavat, vet du vilka färdiga MTs som är mjukare och har breadre band än Kozyn?
Köpe-MT´s som är mjukare är nog de flesta, tex Babyhawk och Freehand, men breda axelband har de ju inte :roll:

Jag skickar dig ett PM :wink:
Av idasmamma
Hej

Tänkte bara tacka för era svar! Jag har fått hem min MT (som mimmi sytt åt mig) idag och jag är KÄR!!!! Mycket bättre att bära i än babybjörnen och lätt att få på!!! Jag är helnöjd och ida klagar inte....
Användarens profilbild
Av sanna73
Vad roligt att du blev nöjd :lol:

Grattis :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh vad roligt att du är nöjd!! :D

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?