Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattta
Superfin! :tumsup:

Axelbanden ser så bra vadderade ut, vad har du använt?
Av surftrollet
Annika80, ja, ännu jobbigare utan sprättkniv. :roll: Fast nu är de nästan så korta de kan bli utan att behöva sprätta bort fästena till huvudstödet, som sitter på axlarna.

kattta: Dubbelt lager liggunderlag från Jysk. Hittade ett jättetunt liggunderlag som jag inte skulle vilja ligga på, mintgrönt och billigt (40 kr).

Sockertopp: :rodna: fast jag gör väldigt mycket saker i vågor, sedan kan maskinerna stå oanvända i flera månader mellan varven... Jag är sån där att när jag väl gör saker, då håller jag på tills det blir klart (i någon mån) och sedan är jag så matt att jag tröttnar för ett tag.
Användarens profilbild
Av Bina
oh vad välsydd och fin den ser ut!
Användarens profilbild
Av hummelhonung
Men så FIN!
Jag vill också pröva sy sele själv.
Hur lång är mannen?
Användarens profilbild
Av Fina
Den var riktigt snygg!!! :love:

Och nu en fråga: varför är det så många som sätter snäpp-spännen (alltså, som man kan ta loss om ni förstår vad jag menar) på axelremmarna? :hmm: Själv gör jag så som det ser ut på ryggsäckar...
Av surftrollet
hummelhonung, 198 cm.

Josefina, det har jag också funderat på. Sedan kom jag på att om man har spännen där så kan man ta bort banden/spännet mellan axelbanden. Därför gjorde jag så.
Användarens profilbild
Av amöba
Fin sele! Såg ut att sitta bekvämt.:D
Annars tycker maken att Ergon funkar bra för honom och han är 197 cm lång.
Av surftrollet
Eftersom jag fått en del frågor om mått et c så lägger jag in en mönsterbeskrivning här! :)

Min sittdel är 35 cm bred och 40 cm hög. Den har två insnitt som är 3 cm breda, 8 cm höga. Har för mig att de sitter 11 cm från kanterna. (Edit: måste vara mindre, kanske var det 11 cm mellan insnitten? Har inte selen här så jag kan mäta.) Sittdelen är lika bred hela vägen, så de nedersta 8 centimetrarna är den breddad för att kompensera för insnitten, totalt 3 cm på varje sida alltså. Där axelbanden är fästa är de övre hörnen på sittdelen "avhuggna" med ungefär 3,5 - 4 cm på sittdelens höjd och så att en linje från sittdelens sida till sittdelens överkant blir 10 cm lång. Sittdelen är lite hög, på min bebis går den upp för långt i nacken, tycker jag.
20 cm ovanför höftbältet börjar de nedre fästena till axelbanden.

Axelbanden är 10 cm breda vid fästena i sittdelen, sedan 8 cm över axlarna och smalnar av till 7 cm precis på slutet. Där de är fästa i sittdelen är de monterade så att de går lite utåt istället för rakt uppåt, och lite rakare på ena sidan och svängda på den inre sidan. (Blev det där begripligt?) De är ca 70 cm långa, vilket är för långt för de flesta. Jag har kortat dem 5 cm, så nu kan jag också ha den. Min man är 198 cm lång, därav att jag tog i, men jag tog i för mycket. De är lätt utsvängda för att forma sig bättre runt axlarna. Stoppningen är ett jättetunt liggunderlag, dubbelt, men i nästa modell tänker jag använda nån form av skumgummi istället.

Höftbältet är 75 cm långt och 11 cm brett. Hörnen är rundade och bandet som man snäpper ihop med ett spänne på framsidan sitter strax över mitten på höftbältet. Fyllning samma som axelbanden, men i nästa version tänker jag använda ett rejälare liggunderlag.

Huvudstödet är 20 cm brett längst ner och 25 cm högst upp. Jag tror att det är ca 20-25 cm högt räknat från ovanför tryckknapparna.

Avståndet från centrum till centrum på de yttersta tryckknapparna är 17 cm. Fickan är ca 17x20 cm fastsydd, c:a 21x21 cm tygbit.

Huvudstödet har två band i överkant, som man fäster med små spännen (för 1 cm band) på axelbanden. Axelbanden sitter fast med spännen (20 mm) i sittdelen. Höftbältesspännet är för 40 mm band.

Det tog 2 kvällar att sy har jag för mig.

amöba, fast Ergon är bra mycket dyrare. Räknade ut en materialkostnad på under 200 för den här. ;)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Kanonfin!!!
Användarens profilbild
Av millot
Helt kanon! :shock:

Det kanske får bli en sådan till min brorsdotter...
Användarens profilbild
Av P
Tjusig. Vad duktig du är på att sy.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?