Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vill ha nån ny sjal eller bärsele/påse eller va de heter.
Är ny innom området :wink:

har en baby bundler nu, men den är för bökig att ta på för att ja ska våga tamed den typ till stan. Då blir de BB-bärsele istället.

Så ja skulle behöva nåt nytt, som är till för kortare bärturer, lätt att tapå, och funkar till både äldre (1½ -3år) och yngre från typ 3-4 månader.

Gärna om den går att ha på ryggen oxå.

Nån bärvariant som stämmer in på mina önskningar?
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Låter som om du behöver en sele.

Finns lite olika, Patapum, Ergo och Sutemi.
Eller ABC-sele som du kan sy själv, om du vill.

Tyvärr har jag själv ingen erfarenhet av dess ännu, då min ABC fortfarande ligger med nålar i sig på sybordet... ;-) Men sök på snack, eller gå in på "Fakta om.." och kolla!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Hehe, inte "Fakta om..." det är ju HÄR! :lol:

Utan Recensioner ska det vara!
Användarens profilbild
Av diddeldi
en ringsjal tror jag kan funka fint också! särskilt om det rör sig om kortare bärstunder. med den kan du bära både på mage, höft och rygg och det går snabbt och enkelt att ta på sig.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
nu har ni ju rabblat upp allt som finns ju... :roll:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
:D
Jag är inne på samma sak som du och har precis bestämt mig för en ergo bärsele. Jag har hittat en begagnad, vilken gjorde valet lite lättare eftersom det blir ganska billigt.

Men jag skulle nog säga att du inte ska ha någon ringsjal eller kortsjal eftersom du pratade om
tamed den typ till stan
, då skulle jag välja en sele (precis som jag gjort) istället.

Ringsjal och kortsjal belastar bara en axel, mycket jobbigt när det gäller shopping och annat som hör stan till.s :D
Användarens profilbild
Av Alex
Jag tycker att du ska öva att ta på dig sjalen som ett x-omslut med gördeln utanpå, då kan man ju ta i bebisen efter att du knutit klart. Tar inte många minuter efter lite träning, och är sååå mysigt och bekvämt!
:D Du kan ju tom knyta klart hemma, och sen ha den på dig och stoppa i honom när det är dags. En trikåsjal är ju väldigt smidig och inte så vansinnigt varm.
Användarens profilbild
Av Alven
Företsen, var det inte en Baby Bundler du hade? Den knyter man ju oftast i X-omslut två och kan alltså ha den färdigknuten under jackan. Bara att ta i och ur ungen!
Användarens profilbild
Av Alex
Hallå där Alven! Ekar det, eller! :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
De jobbigaste me baby bundlern är att den är förlång (5,4m) massa lång tyg över.
Sen vet ja inte om ja skulle palla me att gå me den på mig helatiden, ja är sååå varm av mig!
Alla fryser just nu ute och ja går fortfarande i t-shirt... :shock: :lol:

har fortfarande inte provat att knyta dottern på ryggen, ska göra det!
måste bara hitta bra instruktion nånstans...
Användarens profilbild
Av Ezereht
Gummisnodden, jag rekommenderar att du skaffat en kortare sjal förutom babybundlern. En 4.6m sjal eller 4.2m om du har liten storlek (40 och neråt).
Alternativt klipper av babybundlern.

Om man har en sån sjallängd tar den inte i backen när man står och knyter ute. Men du måste knyta knuten bak på ryggen. Men det är en vanesak som man lär sig rätt snabbt.

Knyta upp babyn på ryggen kan du inte göra med en liten baby. Men då också är det bra med en kortare sjal, då kan den vara så kort som 2-3m. Annars får du massa tyg som hänger.

Jag har en storchenwiege 4.6m och dem är mycket smidigare än min babybundler 5.1m när man ska ut just för längdens skull. Men jag har storlek 44, så jag behöver 4.6m. Men har lite tyg kvar så. Om jag hade varit smalare hade nog 4.2m räckt.

Sedan, när babyn blir tyngre (6-10kg) behöver du ändå byta till en vävd sjal. Och om du ska bära på ryggen med sjal behöver du en vävd sjal. Så varför inte skaffa en kortare vävd redan nu och testa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?