Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Nu har jag sytt klart selen till min lååånge man. Det är den första sele jag sytt och om man bortser från att jag tog i lite väl mycket på axelbandslängden, så är jag ganska nöjd. Jag älskar det prickiga tyget som är foder/huvudstöd och ska nog sy mig en sele till mig själv i samma tyg.

Lillen satt nöjt på sin pappas rygg en lång stund, så även om den inte blev perfekt så kommer den nog användas lite.
Senast redigerad av surftrollet den tor sep 27, 2007 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Tjusigt! ser väldigt välgjord ut! :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Vad fint. Bra jobbat.
Av FiaLisa
Oj, vilken snygg! Vilket mönster har du använt?
Användarens profilbild
Av milimani
Snyggt!!
Av surftrollet
Tack!

Den har ett egenihopsatt mönster med mått ungefär som isakA-selen, fast inte korsade band och så har den två 8 cm höga insnitt på 3 cm. Axelbanden gjorde jag 70 cm och det var för långt, har redan hunnit korta dem 5 cm (samt haft sönder min sprättkniv :roll:).
Användarens profilbild
Av Edith
Verkligen jättesnygg! :tumsup:

Vad är det för grått tyg du har använt till själva selen?
Användarens profilbild
Av Droppen
Snyggt! :P
Av surftrollet
Emindith skrev:Vad är det för grått tyg du har använt till själva selen?
En ganska kraftig bomull/polyesterblandning med lite lugg på utsidan. Hittade det på rea på Olssons för 10 kr/m. Tjocklek nästan som jeanstyg, fast mjukare.
Av belinda
:shock: Oj vad fin!! den ska du suga åt dej mycket beröm av, ser så välgjord ut!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
esarina skrev:Nu har jag sytt klart selen till min lååånge man. Det är den första sele jag sytt och om man bortser från att jag tog i lite väl mycket på axelbandslängden, så är jag ganska nöjd. Jag älskar det prickiga tyget som är foder/huvudstöd och ska nog sy mig en sele till mig själv i samma tyg.

Lillen satt nöjt på sin pappas rygg en lång stund, så även om den inte blev perfekt så kommer den nog användas lite.
Nämen usch! Först en grymt snygg amningsklänning och så bara nån dag senare den här underbara skapelsen.....Jag blir ju så avis...Jag som inte ens lyckas ta mig tiden att sy ihop en filt till bebis.

Ja, snyggt var det iaf :wink:
Användarens profilbild
Av Edith
esarina skrev:
Emindith skrev:Vad är det för grått tyg du har använt till själva selen?
En ganska kraftig bomull/polyesterblandning med lite lugg på utsidan. Hittade det på rea på Olssons för 10 kr/m. Tjocklek nästan som jeanstyg, fast mjukare.
Dumma, dumma Olssons som har lagt ner butiken här i stan. :(
Användarens profilbild
Av Annika80
Jättefin! Axelbanden kan du väl ev. korta lite till oom det behövs (fast det är jäkligt jobbigt att sprätta och sy ihop igen, I know!)
Blir faktiskt sugen på att prova göra en sele med när alla gör så fina!

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?