Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
av min Bvc sköterska att ta med mig sjalen på föräldraträffen i morgon. De (sköterskorna) är väldigt imponerade av att jag alltid kommer bärandes med Millie i sjalen när vi ska väga.

Jag svarade såklart att jag skulle göra det men nu börjar jag nästan bli lite nervös. Jag kan ju inte så mycket om sjalar. Har ju bara använt den i 3mån.

Men jag tänkte i alla fall nämna att den avlastar superbra, inte alls är svår att knyta, att det finns vävda och i trikå. Om någon blir intresserad tänkt jag tipsa om sjalbarn.

Håller på att sy en sommarsjal av tyg från Mimmis och en tjockare som jag hittat billigt på tygaffären men hinner nog inte bli färdig med dem. Kanske får tid över i kväll. Ska jag ta med dem också då? Har ni andra bra grejer som jag kan säga för att göra reklam?
Användarens profilbild
Av Gullan
* Särskilt vid kolik är den jättebra - eftersom man bär mycket när de är ledsna, samma vid febriga/sjuka barn... Själv hade jag mitt kolikbarn i BabyBjörn - och det var inte alls bra! Fick ont i ryggen ganska snabbt :(
* Att man inte behöver ta med vagnen när man är ute på "stan" vilket gör att man kan ta sig in i alla affärer, gå mellan klädställningar samt att bebisen håller sig "lugnare" när man är ute och handlar - det går t.o.m. att prova byxor i provrummet med sjalen på ;) även om det är lite meckigt! Försök att ta med liggvagnen in i provrummet...
* Om man har äldre syskon går det alldeles utmärkt att ta med bebis i sjal när man är i lekparken, man kan t.o.m. amma, så man behöver inte gå hem för att bebis är hungrig :D
* Man kan med lätthet ha bebis i sjal och bygga LEGO/DUPLO på golvet med det äldre syskonet...

Det finns massor av fördelar, och man kommer på många allt eftersom... För mig/oss har det varit jättebra att ha sjal/sele med oss till stan, eftersom vi har långt behöver vi ha utrymmet vagnen tar till inköpen i stället. Det har besparat oss en takbox till bilen ;)
Av belinda
Va kul att de är intresserade :vågen:
Ta upp det där med ergonomin! Det borde de ju vara intresserade av. Alltså att det är bättre ur ergonomisk synvinkel att bära i sjal /ergonomisk sele än att "hänga" i en sele av Babybjörnavriant. Bäckenet blir inte felbelastat utan ryggen får fortsätta var lite C-formad som den ju är från födseln.
Användarens profilbild
Av Annika80
Och att för de som tycker det är bökigt att knyta finns Ergo/patapum en enkel sele som avlastar 100 gånger bättre än BB selen och är billigare i inköp.
Och med den får man inte ont i axlar/rygg av att bära som med BB selen, och då kan man även bära bak på ryggen och stora barn.
I en BB sele skulle man nog aldrig få ner en 2-3 åring!?

Och MT finns ju också för de som kan tänka sig knyta men inte vill ha så mycket tyg.
Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av anna_eh
Först o främst, vad kul att de visat intresse på bvc :D Du har redan fått så mkt bra tips men jag tänkte på att du kanske kan nämna ergonomiska selar också, ergo, patapum osv.

O att det är helt fantastiskt hur smidigt det är med sjal i situationer som annars blivit lite lätt bökiga med vagn.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Ja, jättebra tips. Tack så mycket!! Kom gärna med fler. Får nog ha en liten fusklapp för att inte glömma att säga något.

Bra med selarna också. Hade inte tänkt på det då jag inte provat dem(ännu!).
Användarens profilbild
Av Veronica
Det kommer gå jätte bra!!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Veronica skrev:Det kommer gå jätte bra!!
Tack, jag hoppas det. Är ju egentligen van vid att prata inför folk men man är ju fortfarande lite konstig av alla hormoner :?
Användarens profilbild
Av little_me
belinda skrev:Va kul att de är intresserade :vågen:
Ta upp det där med ergonomin! Det borde de ju vara intresserade av. Alltså att det är bättre ur ergonomisk synvinkel att bära i sjal /ergonomisk sele än att "hänga" i en sele av Babybjörnavriant. Bäckenet blir inte felbelastat utan ryggen får fortsätta var lite C-formad som den ju är från födseln.
På sdian pepplon.se har du ganska bra beskrivet just varför det är bättre med sjal än BB ur ergonomisk synvinkel..
Gå in på Läs om.. Under sjalvett och säkerhet finns lite info..
Användarens profilbild
Av little_me
Och du! Det är klart det kommer gå jättebra!! :vågen:
Användarens profilbild
Av jag71
Det kommer gå jättebra! Du har ju burit i tre månader och dem inte alls! Du är den som kan! Och så talar du inte oma tt du är nervös (om du är det) Tala om att dem gärna får fråga - kan du inte svaret så säg "mycket bra fråga! Det har jag inte tänkt på så jag vet inte. Jag kollar upp det tills nästa gång vi ses!" Funkar alltid!!!! :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Droppen
Kul, lycka till! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?