Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Korp
Min 3 månaders flicka vill inte bli transporterad på något sätt, verkar det som. Hemma är hon oftast nöjd. Sitter i knät lite, ammar lite, ligger på golvet en stund. Men sjal- eller selåkande funkar inte längre, och vagn har aldrig gjort det.

Ibland blir det bra när jag ammar henne men ofta är inte det bra heller. Ganska ofta somnar hon, men först efter mer gråt och skrik än jag egentligen står ut med. I sjal/sele ålar hon sig. Det verkar som att hon försöker komma loss, att hon tycker illa om att sitta fast. Det känns så tråkigt att hon ska behöva vara ledsen varje gång vi går ut och varje gång hon ska sova. :cry:

Jag kan förstås försöka anpassa mig till henne mer än jag gjort och hoppa över promenaderna, men vi måste åtminstone hämta storasyster på dagis, och jag är en sån som vill vara ute ganska mycket.

Är det nån som har några tips
eller kan säga att det är en fas som hon kommer ur snart
Användarens profilbild
Av jag71
jag har inget svar men jag hoppas det blir bättre med tiden. Vare sig det blir vagn eller sjal. Jag utgår från att du provat med mätt och trött bebis och alla möjliga olika knytningar.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Japp det går över! 8)

Hilda hade en period då hon stretade mot och hade sig när jag knöt in henne och skrek rätt bra men hon somnade snart och sen gick det bra, vagn har hon knappt åkt förrän nu... hon hatade den men nu när hon kan sitta upp och kika så går det rätt bra.

Nu älskar hon att bli buren och smajlar upp sig ordentligt när jag tar fram något bärdon.
Användarens profilbild
Av schmut
min dotter var anti-sjal i en dryg månad och började sedan tröttna på vagnen också, och då var det att hon var vaken och ville se sig mer omkring än man kan göra i liggande läge i sjal eller vagn.
nu när hon får göra saker upprätt sp slappnar hon av...och somnar.
Användarens profilbild
Av joise
Så var det här de första 3-4mån sjal funkade i 2mån sen inte alls och vagn var liiite bättre men inte bra. Det gick över 8) nu funkar sjal bäst men vagnen går oxå. När jag skulle ut, fick jag planera till sovtid sen amma tills hon somnade bära i famnen ned i hissen och precis i porten lägga ner försiktigt och sen ut fort som tusan, det gick oftast om inte fick jag bära på armen. Jag tror att hon ville bli buren men inte trivdes för att det var för trångt i sjalen, det tycker hon inte nu :)
Användarens profilbild
Av asa
Visst är det jobbigt när lilla inte vill åka sjal. det vill inte min alltid heller, då ålas, skriks och rivs det. Jag tar ur honom och byter, ammar, leker eller nåt ett litet tag sen provar jag igen. En sak som jag ibland måste göra för att han ska trivas och somna är att ignorera honom och göra nåt vuxet, typ diska, dammsuga, riva tapeter(jo, faktiskt :) ) och låtsas som att det är viktigast i världen och jag måååste göra det. Då finner han sig oftast till ro och nöjer sig med att få åka med.
Kämpa på, det finns ju inget bättre än sjalåkande, tänk om man själv fick mysa i sjal nån gång :roll:
Användarens profilbild
Av Plinga
Min minsta dotter var likadan. Jag köpte en sjal när hon var kring 2 mån. och då funkade det bra. men vid 4 månader gillade hon den inte alls. Om jag hade matat och bytt, kunde jag ha henne på magen, nästan enbart om jag gungade mycket, eller var ute på promenad. Men ofta så spände hon sig och smågrät innan hon slutligen somnade.

Hon vande sig efter några månader, och nu är hon snart 18 mån. och älskar patapumen!

Dock har min tjej alltid gillat vagnen...
Användarens profilbild
Av bani
Åh vad skönt att läsa att andra haft problem. Min lillis gillade först sjalen rätt skarpt, men på sistone (och han är ju heeeela treeeee veckor gammal :lol: ) har det inte gått. Han gillar inte att jag håller fast hans huvud med sjalen, men hans nacke är ju inte tillräckligt stadig för att han ska klara det själv. Han är inte så klyftig den lille sötnosen (brukar regelmässigt rota efter bröstet i min arm och sådär). :P Just nu föredrar han vagn, men jag vill ju att han ska sjalas lite så jag inte behöver ha stor vagn jämt. :roll:

Samtidigt vill han gärna ligga riktigt nära i armen och gosa. Argh. Måste lära mig att bära vagga kanske.
Användarens profilbild
Av Korp
Tack för tips och "det är en fas"-svar.

jag71: Alla möjliga olika knytningar vet jag egentligen inte om jag provat, jag kan bara två: omslutet på magen med smokingbältet innanför resp utanför. :oops: Vagga har jag tagit för givet att hon inte skulle gilla eftersom hon hellre sitter upp än ligger ner, och nu börjar hon väl bli stor? På ryggen har jag inte försökt få upp henne ännu. Helst skulle hon nog egentligen vilja bli buren med armarna, men det orkar jag inte så långt.

Idag åkte vi bil - ytterligare ett transportsätt hon inte gillar. Mamma i soffhörnan framför SB är nog melodin enligt S. :wink:
Användarens profilbild
Av svas
Jag hoppas din tillvaro med S blir bättre och att du kan hitta ett transportmedel som funkar. Jag gick nästan under av att konstant umgås med ett väldigt missnöjt litet barn. Det suger verkligen musten ur en. Otacksamt. Och trist när man längtat så efter bebistiden. Men, många barn brukar väl bli allmänt nöjdare vid ca 4-5 månader??? Kram till dig Korp. Plus att jag hoppas vi ses vid tillfälle igen!
Användarens profilbild
Av Korp
svas: Tack för omtanken, men sååå synd tycker jag inte det är om mig längre (men troligen då jag skrev inlägget). Lilla S är ju faktiskt oftast nöjd inomhus, alltid något. :lol:

Men jag kan inte låta bli att undra över alla spädisar som snällt ligger i sin vagn och tittar eller sover. Och att det är en allmän sanning att spädisar gillar att åka vagn.
Användarens profilbild
Av bani
Minimus gillar att åka vagn. Han kräver det just nu mitt på dagen, då ska vi ut och åka vagn och han ska sova. Därmed basta. :roll:
Användarens profilbild
Av bani
Mmm, jag vill inte att han ska hata sjalen, därför avvaktar jag lite nu. Det är inte praktiskt att gå omkring och hålla honom i skallen, det är ju "hands-free"-effekten jag är ute efter! :lol:
Användarens profilbild
Av bani
OKej, ska testa igen snart då! Ermmm... sen är han en kräkis också och jag ska erkänna att jag tyckt det var måttligt kul. :oops:
Användarens profilbild
Av bani
Har testat det och misslyckats. :lol: Men ska ta nya tag. Tack för tipsen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?