Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tycker ni att det är bekvämt? Långsjal är ju klart skönast, men när barnet inte vill sitta med armarna innanför sjalen vet jag inte om jag tycker det känns så bra. Det känns som att tyget glider ner så mycket i ryggen när A lutar sig bakåt/åt sidorna... Finns det något knep för att det ska funka, eller är det bara att inse att sjaldagarna är över och det är sele som gäller framöver?
Användarens profilbild
Av boosten
Jag vet inte, jag tycker det fungerar rätt bra, men kanske är I mer stilla än A är i sjalen.. Knepet är ju i alla fall att ha typ allt tyg som går i armhålehöjd, det där med att samla under rumpan går inte alls, jag drar tyget rakt åt sidan.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har kommit på en sak som gör det brkvämare för oss iallafall. Förut knöt jag alltid in Isas armar i sjalen, men efter ett tag så tog hon ju ut dom ändå och då blev ju knytningen lite lösare eftersom det inte var lika mycket Isa i sjalen. :roll: Så nu knyter jag från början med hennes armar utanför, och drar åt ordentligt så att korsen och smokingbältet (ni förstår vad jag menar va?) sitter tajt och så högt upp det går fast ändå under armhålorna. På så vis tycker jag att det funkar bättre.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Isanna skrev:Jag har kommit på en sak som gör det brkvämare för oss iallafall. Förut knöt jag alltid in Isas armar i sjalen, men efter ett tag så tog hon ju ut dom ändå och då blev ju knytningen lite lösare eftersom det inte var lika mycket Isa i sjalen. :roll: Så nu knyter jag från början med hennes armar utanför, och drar åt ordentligt så att korsen och smokingbältet (ni förstår vad jag menar va?) sitter tajt och så högt upp det går fast ändå under armhålorna. På så vis tycker jag att det funkar bättre.
Så gör jag också, både på rygg och mage. Det blir mycket bättre avlastning då än om hon får svaja till det på egen hand efteråt tycker jag. :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har testat att knyta med armarna utanför, men jag tycker ändå att tyget åker ner så mycket efter ett tag.
Användarens profilbild
Av Helena
Bekvämast är med armarna inne, men för vår del är det OK med armarna ute också, men jag antar att det beror på att Saga är så lätt ännu.

Saga är en riktigt tummsugare, så hon måste ha åtminstone en arm ute, så att hon kan suga på tummen när hon sitter i sjalen. Antar att ifall hon haft napp, så skulle hon kunnat ha armarna inne. :wink:
Användarens profilbild
Av korell
När vi kör med armar utanför så gör jag som Isanna beskrev + att jag ofta viker ner överkanten på sjalen, den som är i barnets armveck, så att det blir en kanske 5 cm bred "fåll" på ngra varv. Vet inte om det har ngn eg effekt, men det funkar för oss :)
Användarens profilbild
Av Helena
korell skrev:När vi kör med armar utanför så gör jag som Isanna beskrev + att jag ofta viker ner överkanten på sjalen, den som är i barnets armveck, så att det blir en kanske 5 cm bred "fåll" på ngra varv. Vet inte om det har ngn eg effekt, men det funkar för oss :)
Aha, så då har du redan sjalen vikt när du sätter upp barnet på ryggen?
Användarens profilbild
Av korell
Ja precis, jag viker till den kanten innan jag svingar upp Z. Jag gör sjalen så bred att den hyfsat exakt räcker till att hon ska sitta i en påse utan att det blir massa tyg över som veckar sig.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har inget tips när det gäller knytningen, men jag måste ändå inflika att för mig är ryggsäck ändå bekvämare än sele. Jag knyter den den mer runt axlarna än över dem så att tyget blir ordentligt utbrett (och viker sen upp nederkanten så det inte blir nåt fladder där), och sen korsar jag sjalen framtill. Sara kan vifta med armarna bäst hon vill, och jag kan bära ganska länge, om barnet vill.
Användarens profilbild
Av aspen
När det funkade sist när jag knöt så hade jag knutit krysset bak hårt innan jag spred ut sjalen. annars sprider jag ut och det över rumpan åker upp eller hur det nu gör för det blir så löst på övre kanten av sjalen=svajjigt
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vi fixar inte ryggknut längre, för Daniel sitter inte still och det går knappt att knyta upp honom. Han sitter för osäkert med armarna utanför och vägrar ha dem innanför.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Eld77 skrev:Jag har inget tips när det gäller knytningen, men jag måste ändå inflika att för mig är ryggsäck ändå bekvämare än sele. Jag knyter den den mer runt axlarna än över dem så att tyget blir ordentligt utbrett (och viker sen upp nederkanten så det inte blir nåt fladder där), och sen korsar jag sjalen framtill. Sara kan vifta med armarna bäst hon vill, och jag kan bära ganska länge, om barnet vill.
Ryggsäck funkar inte alls för mig, har testat och testat men jag får inte till det. Jag får ont i övre delen av ryggen efter bara typ 10 minuter :? Annars är det ju en himla smidig knytning, och snygg, för sjalarna kommer verkligen till sin rätt med den :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?