Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det ngn här som har tips på ett bra mösnter till formsydd tygblöja?

Undrar ochså vad man ämpligen tillverkar dem av?
Kan man gå enligt principen, man tager vad man haver. Dvs gamla frottéhanddukar och avlagda flanelllakan tex?

Hur har ni gjort?
Användarens profilbild
Av zandrama
Frottéhanddukar är jättebra att göra blöjor av! Så här har jag gjort (kopierar från gammalt inlägg):

"Jag ritade av en babmboozle jag har hemma (glöm inte sömsmån!) två gånger (det går säkert bra med vilken formsydd som helst egentligen), så jag får två lager frotté i själva blöjan. Sen syr man ihp blöjan äverallt utom i fram, om man gör det med zz kan man passa på att zz fast resåren i benen och ryggen samtidigt, annars zz man blöjdelarna och syr ihop med raksöm, sen zz man fast resåren med antingen vanlig zz eller 3-zz. Nu vränger man hela blöjan och viker in kanterna fram och syr ihop där också. Klart.

Om man vill ha ett fastsytt inlägg för extra uppsugning så tar man två rektanglar som är något kortare än själva blöjan och syr ihop och syr fast i sömmen fram alternativt en bit ner i bara innerlagret, men då får man göra det innan man syr ihop hela blöjan.

Om du inte förstår nånting kan jag försöka förklara tydligare. "

Så här ser de ut:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har också gjort en massa egna av gamla handdukar. Har använt imses formsydda som mall och sedan finjusterat lite. Och en booster i som är fastsydd i ena änden. En del sätter jag ihop med snappi, andra har jag sytt fast små kardborrar i.

Några har jag sytt som pockets med insidan av microfleece:
Bild
Användarens profilbild
Av kattta
Ååh..tack så mycket för era svar! Nu har jag ngt att gå efter.
Ska skaffa mig en färdig formsydd att använda som mall.

milimani: jag vet vad en pocket är, men har aldrig sett en i verkligheten...
hur/vart gör man fickan?
Användarens profilbild
Av zandrama
Milimani: Vilken snygg! :tumsup:
Användarens profilbild
Av teres
tidningen ottobre har någon form av mönster på sin sida gratis. vet ej om det är vad du söker. mvh teres
Användarens profilbild
Av milimani
kattta skrev:Ååh..tack så mycket för era svar! Nu har jag ngt att gå efter.
Ska skaffa mig en färdig formsydd att använda som mall.

milimani: jag vet vad en pocket är, men har aldrig sett en i verkligheten...
hur/vart gör man fickan?
Alltså, klipp ut en del av handuken och en del av microfleece (måste vara fleece som släpper igenom fukt). Lägg avigsidorna mot varandra (finns väl iofs inga avigsidor på varken flecce eller frotté...) och sy ihop men spara en öppning bak. Vänd den sedan rätt igen-och vips du har en lite ficka att stoppa i extra frotté eller annat i om du vill. Tror du att du fattar?
zandrama skrev:Milimani: Vilken snygg! :tumsup:
Tack!!
Användarens profilbild
Av kattta
Alltså, klipp ut en del av handuken och en del av microfleece (måste vara fleece som släpper igenom fukt). Lägg avigsidorna mot varandra (finns väl iofs inga avigsidor på varken flecce eller frotté...) och sy ihop men spara en öppning bak. Vänd den sedan rätt igen-och vips du har en lite ficka att stoppa i extra frotté eller annat i om du vill. Tror du att du fattar?
aaa, det var så enkelt... :oops:
Varför ska man göra allt krångligare i hjärnan än det behöver vara :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har länkar till mönster och beskrivningar på min sida, bäranära (www.baranara.se) och så tror jag att Helen på Babyheaven har länkar på www.babyheaven.se, och så har hon en jättefin beskrivning av hur man syr pockets! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?