- ons apr 25, 2007 11:55
Nyss hemkommen från Öppna förskolan. Bar sonen dit i sjalen som jag ju alltid gör numera. Personalen var jättetrevlig och berömde mig för att jag hade sjal. De hade haft visningar och grejat och jobbat ganska hårt på att få föräldrarna att använda sjal till sina barn, eftersom sjal var så bra på alla sätt. Och? Motståndet var hur hårt som helst. Av alla föräldrar som kom kunde de komma på kanske fem stycken som använde sjal, och då bara ibland.
Nu vet inte jag om det berodde på sjalen, (jag är rätt blyg också) men det var inte som att man kände sig välkommen heller direkt. Men det tycks vara så i den här stan, att ska man räknas som förälder så ska man ha en dyr barnvagn att släpa runt på. Och helst vara smal och vacker.
Varför flyttade jag till den här j-a stan??
Fast det kanske är såhär överallt?
Nu vet inte jag om det berodde på sjalen, (jag är rätt blyg också) men det var inte som att man kände sig välkommen heller direkt. Men det tycks vara så i den här stan, att ska man räknas som förälder så ska man ha en dyr barnvagn att släpa runt på. Och helst vara smal och vacker.
Varför flyttade jag till den här j-a stan??

Fast det kanske är såhär överallt?

Helmer 070212
Märit 100619
Märit 100619