Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Håller på att sy en sele och har bestämt mig för att göra den skålad i sitsen. Jag har en Patapum son förlaga (som då inte är skålad) och vill att den hemsydda ska bli ganska lik Patapumen.

Jag har gjort skålningen, 2 st 3 cm bred nedtll och 6 cm hög (8 inkl sömsmån), men vet inte hur jag gör med sidorna... Patapumen är ju ca 33 cm bred. Jag hade tänkt göra min 36 cm bred upptill, men hur bred ska den vara nertill? 36 cm + 6 cm (skålning)?

HUR gör jag????
Användarens profilbild
Av Stark
Ingen som kan hjälpa en stackars Cilia?
Användarens profilbild
Av Fryle
Det enda jag kan säga är att jag precis sytt min första sele med vår gamla ergo som förlaga. Ergon är ungefär 33 cm bred och min hemmasydda 35. De två centimetrarna märks faktiskt upptill, eftersom bärremmarna kommer lite väl långt ut på axlarna. Om jag syr fler selar kommer jag att göra dem 33 cm breda eller sätta axelbanden så att det inte blir så brett mellan dem.

Inte för att detta hjälpte dig med skålningen....
Användarens profilbild
Av Stark
Fryle skrev:Det enda jag kan säga är att jag precis sytt min första sele med vår gamla ergo som förlaga. Ergon är ungefär 33 cm bred och min hemmasydda 35. De två centimetrarna märks faktiskt upptill, eftersom bärremmarna kommer lite väl långt ut på axlarna. Om jag syr fler selar kommer jag att göra dem 33 cm breda eller sätta axelbanden så att det inte blir så brett mellan dem.

Inte för att detta hjälpte dig med skålningen....
Är Ergon 33 cm nedtill också? Precis ovanför höftbältet alltså? För det är där jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Ska jag låta tyget vara lika brett (oskålat) hela vägen eller ska det vara bredare där det är skålat?
Av belinda
jag har aldrig sytt nån sele med skålad sits, men jag tror att du behöver ha den lite bredare där du ska sy skålningen, så att när du väl sytt skålningen så är den lika bred överallt. var det så du menade?

oj nej det var inte detta du ville ha svar på va :lol:
Användarens profilbild
Av funshine
Selen bör vara bredare nertill så att den blir jämnbred sedan när du är klar.
Användarens profilbild
Av Fryle
Cilia skrev: Är Ergon 33 cm nedtill också? Precis ovanför höftbältet alltså?
Ja, den är lika bred hela vägen (vi har alltså en gammal och ingen NG, om det kan göra skillnad).
Användarens profilbild
Av Stark
Då ska jag se hur det blir om jag gör den + 6 cm nedtill... Tänkte tråckla ihop sittdelen först för att se hur det blir...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?