Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Droppen skrev:
Cilia skrev:
Fru Fenomena skrev:
Beatrice skrev::Hahaa: Som att vi sjalbärare inte är minst lika envisa vi. :Hahaa:
Det är ju liksom bättre att vara envis när man har rätt. ;-)
:iagree: :rofl: Kunde inte sagt det bättre själv!
:iagree: :lol:
Jag säger som en berömd man en gång sa "Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har aldrig fel!" :mrgreen:
Droppen skrev: Jag håller med; blääää!
Visst är det otroligt tröttsamt.

Jag tycker nästan det värsta är när någon visar intresse, jag berättar, de får prova och tycker det är helt fantastiskt avlastande och bra...men ändå inte köper nån pga påstådd pengabrist! :shock: För den gamla BB-selen som inte går att använda nu för tiden kan man ju ändå inte sälja för att sponsra en ny... :roll:
:iagree:
Eller om man demonstrerat innan deras bebis fötts och sen säger när man frågar om de skaffat sjal: Nej det funkar som tur är ganska bra med vagnen, bara man inte stannar.
I påskas såg jag min kusin gå iväg på 8 promenader under en förmiddag.
Men sjalen behövdes inte..........
Ms Morrison skrev:
Droppen skrev: Jag håller med; blääää!
Visst är det otroligt tröttsamt.

Jag tycker nästan det värsta är när någon visar intresse, jag berättar, de får prova och tycker det är helt fantastiskt avlastande och bra...men ändå inte köper nån pga påstådd pengabrist! :shock: För den gamla BB-selen som inte går att använda nu för tiden kan man ju ändå inte sälja för att sponsra en ny... :roll:
:iagree:
Eller om man demonstrerat innan deras bebis fötts och sen säger när man frågar om de skaffat sjal: Nej det funkar som tur är ganska bra med vagnen, bara man inte stannar.
I påskas såg jag min kusin gå iväg på 8 promenader under en förmiddag.
Men sjalen behövdes inte..........
Sen finns det ju de som söver barnen med en biltur! Hur praktiskt är inte det? :? :roll:

Min syster har hela tiden sagt att nej bära i sjal vill hon inte, de få ggr hon bär kan hon bära i sin BB-sele, det funkade ju bra till första barnet, användes inte till andra men... Hon tycker jag är konstig som vägrar ens prova en sån! Tack jag provar gärna en sele men ingen BB/liknande!

Det roliga är att nu när hon och familjen planerar en sväng till Danmark efter nr 3 är född har hon bett att få låna en trikåsjal :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Fru Fenomena skrev:För att man kan bära barnet FRAMÅT i BB. och det är viktigast! ;-)

(det är alltid första frågan tycker jag)
+ ATT alla vet Vad BB är o att den är svindyr, oskön (men man behöver inte bära länge då )cool o det är ju ett måste !!!
Användarens profilbild
Av Veronikak
Frida med Mea skrev:
Pernilla J skrev:Vad jag undrar över är varför så många har en patapum eller en ergo utan att veta att man kan bära på ryggen med dem? De flesta jag sett släpar sina ettåringar fram på magen. Det måste vara riktig tungt (och så skallas man ju varje gång barnet ser något och blir ivrigt) :?
Min man bär nästan bara på magen (tror inte att han får upp henne på ryggen faktiskt, fast han påstår att han lyckats emd det) om inte jag får upp henne på hans rygg och hon är 21 månader och inte direkt kort ok, det är inte min man heller :wink:
Min man bär vår treåring timmavis och enbart på magen. Jag bär henne mycket på magen också. Hon är visserligen inte tung för att vara en treåring eller ens jämfört med tunga ettåringar, men lång jämfört med en ettåring - och inte slår man huvudet i varandra! Det är trevligt att vara nära.

Faktiskt får jag ont i ena axeln om jag bär länge på ryggen, men på magen går det bra.
Mamasamueli skrev:
eamane skrev: Min syster har hela tiden sagt att nej bära i sjal vill hon inte, de få ggr hon bär kan hon bära i sin BB-sele, det funkade ju bra till första barnet, användes inte till andra men... Hon tycker jag är konstig som vägrar ens prova en sån! Tack jag provar gärna en sele men ingen BB/liknande!
:nono: T-s-s-s, då är du ju själv inte bättre än vägra-prova-sjal-gänget! ;)

Allvarligt talat så kan man väl prova babybjörnen och känna efter? Det är en intressant erfarenhet! ;) Jag skaffade en bb active när S var en månad ungefär och det är mycket lättare att bära i den än med armarna. Och det är bättre att bära i den än att inte bära alls! Jag brukar ofta poängtera att jag har en babybjörn också, för att inte framtså som alltför extrem... :roll: och att jag slutade använda den för att den var så obekväm! :D

Jag röjde lite i några kartonger häromveckan och hittade den, och testade den för skojs skull... :shock: Jag fattar inte hur folk kan bära 12kg-barn i den, S väger 13 och det kändes ungefär som att... jagvetintevad. Omöjligt att bära, helt enkelt. Med sjal eller ergo däremot - :tumup:
Tja, vi har ju en Chikko-sele här som ska säljas, oanvänd! Den ser så obekväm ut att jag inte velat prova :)
Av Jun
Sen får man inte glömma de som bär sina barn helt utan bärdon... :hmm:

I min "mammagrupp" är det samtliga som säger att "ååh, där sitter du bra!", "ååh vad skönt det ser ut!" och "ååh, vad mysigt du har det där!" när vi träffas (och det händer 1 gång i veckan) och efter första träffen efter förlossningen var det faktiskt 2 som köpte en trikåsjal :!: fast nu har de köpt en BB lr liknande istället... :?: En mamma funderar ifs på en Ergo :D

Jag hade en teori om att en BB är dyr och lite status (samma med vagnen)... en sjal ser man inte direkt vad den kostar och dessutom är det helt i tyg så det är lite "flum"... men jag vet inte...

Folk kanske tycker det är fult fast det är så smidigt och mysigt...?
Av Jun
Har förresten provat en BB och det var rätt ok (stod stilla i ett vardagsrum...) men den kändes omysig... Tyg är mycket gossigare! :D 8)
Användarens profilbild
Av tinaw
Men med tanke på hur tungt det är att bära längre stunder i famnen eller i en BB är det väl inte konstigt att folk tror att man måste ha muskler som en björn för att orka bära i sjal eller sele? Jag menar, de vet ju inte att det knappt känns!
Användarens profilbild
Av Lingling
Skämma bort ... igår cyklade jag om ett par som stolt gick med sin vagn, och ur vagnen hördes gråt, såndär gråt som smååå barn har när de är lessna och vill vara nära ... Nej jag stannade inte och sa åt dem att ta upp barnet,jag kunde ju ha fel, det kanske inte hade hjälpt och de kanske hade ont i ryggarna vad vet jag ... men man tänker ju ...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?