Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
2%
2
3
2%
3
8
6%
4
60
44%
5
61
45%
Användarens profilbild
Av mia71
Jag ger min Ergo NG en 5:a.
Den är helt suverän och dessutom snygg tycker jag.
Vi har bara haft den i en vecka men den har gjort att maken gärna tar med vår 9 månaders tjej på hundpromenaderna. För en stund sedan hade jag henne på ryggen ute i skogen och den avlastade jättebra hela tiden. Det är lätt att få på henne själv på ryggen när jag först satt henne på Ergon i soffan. Det enda jag tycker är lite mindre bra är som några fler har skrivit, att axelbanden verkar vilja glida ner. Jag tror att det är en vanesak. Sedan hade det kanske inte varit lika lätt att få upp henne på ryggen när hon var mindre och inte kunde sitta själv?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Ergon får en femma. Inte lika skön på magen som på ryggen dock, jag skulle inte köpa den istället för långsjal men som ryggbärhjälpmedel är den superbra.
Användarens profilbild
Av Key
Har haft svart OG och numera en Organic. Har röstat tidigare (gissar en 4 då också) men Organicen får en 4 av mig. Klart bekvämare än OG! Bär dock inte på magen med den och gillar inte huvudstödet.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag gav Ergo-selen en fyra. Egentligen är det en mycket stark 4++++++++.

Det är dock några detaljer som har utvecklingspotential som det så fint heter, och därför känner jag inte att jag kan ge betyget 5, som för mig betyder perfekt på alla sätt och vis.

- Spännet på bröstet/ryggen är svårt att knäppa om man är ensam, och skulle kunnat vara fastsatt på något sätt i axelremmarna.

- Huvudskyddet är inte speciellt snyggt och svårt att komma underfund med (Patapums huvudskydd är mycket snyggare). Remmarna är knepiga att korta av på ett bra sätt.

Äsch, nu när jag tänker efter så är det ju petitesser och borde ha varit en femma i alla fall. Ja ja, too late now. Här kommer alla plus-bitarna:

+ Selen är lätt att använda och reglera, även om man är flera användare och vill ställa om selen i olika storlekar

+ Går snabbt att ta på och av

+ Går att bära på både mage och rygg (och höft, tydligen, men det har jag inte provat). Mage främst när barnet är litet och senare ryggen (så var det för oss i alla fall).

+ Det går att bära länge utan att det känns tungt eller jobbigt tack vare att selen avlastar väldigt bra på höfterna och axlarna.

+ Axelremmar och midjebälte är skönt vadderade

+ Sittdelen (under rumpan på barnet) är formsydd, lätt skålad, så att barnet sitter bra och bekvämt

+ Det finns allehanda smarta tillbehör, tex ryggsäcken som går att bära utanpå selen, genialiskt!

+ Selen är snygg (dock kanske inte lika snygg som Patapumen, men bekvämare enl mig)!

Summan av kardemumman är i alla fall att jag varmt rekommenderar Ergoselen! Min man använder den gärna (nästan enda bärhjälpmedlet som fått godkänt av honom), och jag väljer allt oftare Ergon framför sjal eftersom det är så enkelt. Vår dotter är nu ett år gammal.
Användarens profilbild
Av mica
5
NG
Visst finns det förbättringspotential, men den är redan kanonbra.
Och att de har gjort en Denim Organic är så fiiiiiint.

Men huvudstödet borde de arbeta vidare på.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
en 3:a blir det... för jag bär inte med den :roll:

säkert en av de bästa selarna att bära med,
men inte så flexibel som de långa sjalarna
och avlastningen tycker jag inte man kan jämföra alls...

men den är snygg, ergonomisk, praktisk och mindre flummig (kanske) :D
Användarens profilbild
Av amöba
Ergon får en 5:a av mig, som bara burit på ryggen i den. Kan tänka mig att det är lite svårare att få till axelbanden bekvämt när man bär på mage - och att knäppa spännet i nacken. Selen funkar mycket bra för oss långa människor (1,84 resp 1,97 möh) och tjejen har trivts i den från första stund (ca 10 månaders ålder).

Enda som jag ogillar är att öglorna för bröstbandet, eller vad det nu kallas, knölar till axelbanden och att det gör det svårt att reglera var man placerar bröstbandet. Och att huvudstödet så lätt glider ur fickan är irriterande, men man kan ju rulla upp stödet istället om man inte är så lat som jag.. ;) Det är småsaker i sammanhanget och drar inte ner betyget.
Av MissLilo
GAv en femma!

tycker dene lätt och dottern på 2 dick jag upp utan problem på ryggen vid försat försöket.

Sonen låg desutom i seen som nyföddo ch stormyste.
Användarens profilbild
Av Monique29
klar 5:a
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag ÄÄÄÄÄlskar min ergo! BildBildBildBild

Alla kan använda den, tom antisjalbitna far och morföräldrar!
Avlastar bra, snygg, och en klar 5:a!

Bild
Av Plottis
ÄLSKAR min Ergo!!
Tyvärr börjar mina vagnar samla damm :?
Användarens profilbild
Av emelie
En vansinnigt stark 4:a till min Ergo i denim som jag :heart: sååå mycket o inte kan bära tillräckligt ofta med.
Den fungerar lika bra till ettåringen som till fyraåringen, den är enkel att använda, sambon bär gärna i den (men vägrar sjal) och den är snygg. :loving:
:this: Jag borde ha köpt en myyyycket tidigare.

Meeeeen... Jag gillar inte att huvudskyddet bara hänger! :? Jag vill kunna pilla in det nånstans eller snurra upp o fästa det på ngt bra sett, men har inte hittat en optimal lösning än. Jag har använt flera olika ganska bra varianter, men ingen överlägsen.
Därför blir det "bara" 4++ och inte 5.
Användarens profilbild
Av Kristina
emelie skrev:Meeeeen... Jag gillar inte att huvudskyddet bara hänger! :? Jag vill kunna pilla in det nånstans eller snurra upp o fästa det på ngt bra sett, men har inte hittat en optimal lösning än. Jag har använt flera olika ganska bra varianter, men ingen överlägsen.
Jag rullar ihop huvudstödet och fäster det under dom där små remmarna som man justerar höjden på det med. Anna visade mig. Det tycker jag funkar superbra.
Användarens profilbild
Av emelie
Kristina skrev:
emelie skrev:Meeeeen... Jag gillar inte att huvudskyddet bara hänger! :? Jag vill kunna pilla in det nånstans eller snurra upp o fästa det på ngt bra sett, men har inte hittat en optimal lösning än. Jag har använt flera olika ganska bra varianter, men ingen överlägsen.
Jag rullar ihop huvudstödet och fäster det under dom där små remmarna som man justerar höjden på det med. Anna visade mig. Det tycker jag funkar superbra.
Jag har försökt. En gång gick det ganska bra.
Kanske måste öva upp tekniken. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?