Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Har fått hem min fina Toddler nu (köpt här på SB).

En liten undran bara...

Toddlern har ju ett "extraspänne" mellan barnets rygg och min armhåla...typ :roll:

Varför?
Är det av säkerhetsskäl?
Spänner man det spännet svankar ju barnet lite mer, är det därför?
Eller är det kanske av ergonomiska skäl för det som bär?

Ska man alltid knäppa det spännet? Ovett om man bär på mage eller rygg?
Tyckte nämligen att det var lite bökigt att knäppa med N på magen. Men man kanske skulle knäppa det innan man satte honom i selen?

// corona :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Bild Bild

Den extra remmen på Toddlern gör så att axelremmarna sitter fast direkt i höftavbärarbältet, vilket i sin tur innebär att barnets tyngd kommer ner ännu mer på bärarens höfter.

Sedan finns även ett spänne från axelremmen till mitt på ryggplattan ungefär. Denna remmen hos Toddlern skulle man kunna säga motsvarar "den vanliga remmen" hos Patapum BabyCarrier, eftersom dessa fästes på samma ställe. Kolla gärna på bilderna och jämför :wink:

Båda spännena skall vara knäppta och du avgör själv hur hårt du vill spänna dem. Jag brukar ha dem spända redan då Jesper skall i bärselen (samma med Petter då vi testade Toddlern då han var 3 år). Likadant gör min kompis som lånade vår Toddler på fjällsemester 8)
Av corona
Ahh!! Tack!!

Vilket underbart bra svar.
Seriöst alltså.
Hade inte fattat om du inte hade visat bilderna :urule:

Ska testa att knäppa "extraremmen" innan jag sätter i honom nästa gång... Kanske är lättare :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?