Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Är inte så duktig på det här med att sy... så nu kommer en säkert korkad fråga :oops:

Jag ska sy en långsjal och ska fålla tyget. Om jag viker in tyget (alltså dubbelvikt vid fållen), måste jag ändå sick-sacka den runt om först?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Dubbelviker du behöver du inte zickzacka utan kan köra rakt på med raksöm... det har jag gjort många gånger.
Användarens profilbild
Av milimani
zmurfan skrev:Dubbelviker du behöver du inte zickzacka utan kan köra rakt på med raksöm... det har jag gjort många gånger.
Tack för snabbt svar!
Användarens profilbild
Av sulu
Åh, vad bra att jag såg detta. :)
Nu sparar jag lite jobb när jag ska sy min MT. (Som jag inte har börjat på än, menplaneratienevighetkännsdetsom.)
Användarens profilbild
Av Edith
Åhh, och jag som sicksackade allt till min MT... även det som skulle fållas. Å trälit var det! Men nu ska jag nog lägga av med såna dumheter... :?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag brukar alltid zz för säkerhets skull, jag har nämligen vart med om tyg som har krupit ur fållen och repat sig. :?
Användarens profilbild
Av Stark
zandrama skrev:Jag brukar alltid zz för säkerhets skull, jag har nämligen vart med om tyg som har krupit ur fållen och repat sig. :?
:iagree:
Användarens profilbild
Av zmurfan
zandrama skrev:Jag brukar alltid zz för säkerhets skull, jag har nämligen vart med om tyg som har krupit ur fållen och repat sig. :?
Det beror väl på hur väl man vikar in den.
Jag viker först ½ cm och sen ½ cm till och sen syr nära kanten.
Det har då aldrig varit någon söm som farit och remsat upp sig för mig.
Användarens profilbild
Av zandrama
zmurfan skrev:
Det beror väl på hur väl man vikar in den.
Jag viker först ½ cm och sen ½ cm till och sen syr nära kanten.
Det har då aldrig varit någon söm som farit och remsat upp sig för mig.
Antagligen, och de säger ju att man inte ska behöva det. Och så beror det säkert på tyget också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?