- tis apr 24, 2007 22:33
Hallo alla kunniga här.
Jag har både en ergo och hemma gjord MT.
Börjar med Ergo fråga/or:
Använder Ergo när jag har L på ryggen, tycker inte den är lika skön att bära på magen med, men nu så tycker jag att den som skaver och är inge skön mot mina axlar, och jag får ont i mina axlar efter ett tag, det som bränner i dem.
Vad gör jag för fel, när jag ser bilder på folk som bär i Ergo ser det jättebekvämt ut...
Fråga och MT.
När ni knyter er MT, gör ni kors på ryggen eller magen beroende på hur ni bär?
Vad är skönast?
Hur får ni upp era barn på ryggen när ni bär i MT?
Och en extra fråga, hur iallsindar får man även här upp barnen på ryggen när man ska knyta upp dem på ryggen med bärsjal, utan att tappa dem i golvet?
Jag är livrädd att tappa L på golvet så jag törs inte riktigt svinga upp henne på ryggen har provat, men hon är så flaxig och rörlig av sig, så jag är så rädd för att tappa henne.
Jahapp det var ett antal frågor från en novis bärare.
Hoppas någon orkar svara!!
Kram
Jag har både en ergo och hemma gjord MT.
Börjar med Ergo fråga/or:
Använder Ergo när jag har L på ryggen, tycker inte den är lika skön att bära på magen med, men nu så tycker jag att den som skaver och är inge skön mot mina axlar, och jag får ont i mina axlar efter ett tag, det som bränner i dem.
Vad gör jag för fel, när jag ser bilder på folk som bär i Ergo ser det jättebekvämt ut...
Fråga och MT.
När ni knyter er MT, gör ni kors på ryggen eller magen beroende på hur ni bär?
Vad är skönast?
Hur får ni upp era barn på ryggen när ni bär i MT?
Och en extra fråga, hur iallsindar får man även här upp barnen på ryggen när man ska knyta upp dem på ryggen med bärsjal, utan att tappa dem i golvet?
Jag är livrädd att tappa L på golvet så jag törs inte riktigt svinga upp henne på ryggen har provat, men hon är så flaxig och rörlig av sig, så jag är så rädd för att tappa henne.
Jahapp det var ett antal frågor från en novis bärare.
Hoppas någon orkar svara!!
Kram