Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Jag får inte till ryggknytet, maria lutar sig bakår och spjärnar emot så att det inte blir tillräckligt tight och sjalen kasar ner på henne så att den sittrmer över midjan än under armarna :cry:
Hur ska jag få till det :?: Att ha armarna innanför vägrar hon. Jag talar om omslutetX - finns det ngn annan ryggknut där hon kan ha armarna utanför :?:
Användarens profilbild
Av Crappy
Välkomen i klubben......Stig buktar som en makaron man får knyta hårt för att han inte skall lyckas ta sig ur. De små armarna har han utanför annars nyper han mig i sidan och det gör väldigt ont. Har slutat med långsjal tillfälligt till honom utan använder uteslutande MT och sele. Kanske blir han ett långsjalbarn i framtiden men i dagsläget är det inte roligt.

När han var liten nyfödding bodde han i stort sett i sjalen.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hehe, japp så har det varit här vääääldigt länge med :wink: Omslutet på ryggen har gått hel-bort! :? Ryggsäck däremot går bättre :wink: (gärna med tibetansk avslutning så blir dte lite bekvämare)
Annars är ju selarnas förlovade land också bra :wink:
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
är ju precis nybörjare på dte här med långsjal, men har samma problem med lill killen på 19mån, men har iaf märkt att ju rakare jag står detso mindre vill han "räta" på sig utan sitter då rakare.

så är man själv kanske dte är lättast om man kan få upp dem på ngt snyggt sätt utan att behöva luta sig för mycket frammåt.

studerat hela dagen på de olika teknikerna ;-)
Användarens profilbild
Av amöba
Jag tycker att det funkar bra att stå vid en spegel och knyta. Dels ser ju jag vad jag gör, dels brukar barnet tycka att det är kul att se sig själv i spegeln och ligger mer stilla.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
amöba skrev:Jag tycker att det funkar bra att stå vid en spegel och knyta. Dels ser ju jag vad jag gör, dels brukar barnet tycka att det är kul att se sig själv i spegeln och ligger mer stilla.
... eller så flaxar barnet om möjligt ännu värre och vill absolut pussa sig själv i spegeln... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Siena
kajsa kavat skrev:
amöba skrev:Jag tycker att det funkar bra att stå vid en spegel och knyta. Dels ser ju jag vad jag gör, dels brukar barnet tycka att det är kul att se sig själv i spegeln och ligger mer stilla.
... eller så flaxar barnet om möjligt ännu värre och vill absolut pussa sig själv i spegeln... :roll: :wink:
:Hahaa: :hellu: :Hahaa:

Ruben tyckte inte heller det var kul i början. Nu ligger han blickstilla när man knyter upp honom . Jag har inga bra tips, bara ett stort lycka till!
Av Pétronille
Men gör det nåt att hon har armarna utanför? Min tös har velat ha armarna utanför från början (då var hon 4 mån). Det var bara att acceptera...
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Pétronille skrev:Men gör det nåt att hon har armarna utanför? Min tös har velat ha armarna utanför från början (då var hon 4 mån). Det var bara att acceptera...
Om barnet är som mitt barn är det inte att rekomendera, Clara lutar sig bakåt tills hon nästan faller ur, det skulle hon säkert inte göra men det är läskigt när hon gör så.
Användarens profilbild
Av amöba
kajsa kavat skrev:
Då får man stå väldigt nära spegeln och knyta ;)
Några andra tips har jag inte, men en massa lyckönskningar!
Av Pétronille
Mary_Cherry skrev:
Pétronille skrev:Men gör det nåt att hon har armarna utanför? Min tös har velat ha armarna utanför från början (då var hon 4 mån). Det var bara att acceptera...
Om barnet är som mitt barn är det inte att rekomendera, Clara lutar sig bakåt tills hon nästan faller ur, det skulle hon säkert inte göra men det är läskigt när hon gör så.
Jo min tjej gör i och för sig oxå det ibland. Men för det mesta hinner jag parera genom att dra lite i sjalen/säga till/böja mig framåt, och om det fortsätter sno runt ännu en sjal. EN gång kastade hon sig faktiskt plötsligt bakåt med sådan kraft att jag precis trodde hon skulle trilla ur (det var strax efter att någon på stan frågat om "det verkligen är säkert" med sjal :? ). Men det gjorde hon inte. :? Så jag intalar mig att hon inte kan trilla ur, har liksom inget val...
Men HAR någon bebis trillat ur en sjal? (Dum fråga kanske, för om någon har det så kan den ju ha varit illa knuten. Och för övrigt har bebisar även lyckats trilla ur babybjörnar :roll: . Men det vore intressant att veta...)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?