Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Lite ot sådär...
jazoo skrev:Skärpet är oftast väldigt smalt och i läder (i alla fall om vi pratar 1300-tal eller 1400-tal). Att knäppa skärpet med en ring är inte historiskt belagt (såvitt jag vet i alla fall) utan man hade helt enkelt ett helt vanligt skäpspänne.
Fast de med ring och knut är väldigt fina. 8)
Användarens profilbild
Av jazoo
zandrama skrev:Lite ot sådär...
jazoo skrev:Skärpet är oftast väldigt smalt och i läder (i alla fall om vi pratar 1300-tal eller 1400-tal). Att knäppa skärpet med en ring är inte historiskt belagt (såvitt jag vet i alla fall) utan man hade helt enkelt ett helt vanligt skäpspänne.
Fast de med ring och knut är väldigt fina. 8)
:lol:

Förresten, en sak till. En av de allra viktigaste sakerna, tycker jag, om man vill känna sig riktigt klädd och "medeltida" är huvudbonaden. Man gick aldrig ut utan huvudbonad, och det gör väldigt mycket för känslan. Och det är ju mycket därför man åker till medeltidsveckan, eller hur? Så lägg lite krut på att få till ett bra dok, som känns bra och sitter bra.
Användarens profilbild
Av funshine
jo hatt har jag inte tänkt på än. Tycker mig minnas från historian att det beror på civilstånd? Jag är ju ogift men det var kanske inte så vanligt med ogifta mammor på medeltiden?
Användarens profilbild
Av jazoo
funshine skrev:jo hatt har jag inte tänkt på än. Tycker mig minnas från historian att det beror på civilstånd? Jag är ju ogift men det var kanske inte så vanligt med ogifta mammor på medeltiden?
Det berodde säkerligen både på civilstånd och samhällsklass. Jag skulle tro att någon som hade barn räknades som en mogen kvinna oberoende av om hon var gift eller inte. Hur vanligt det var med ogifta kvinnor vet jag inte, men jag vet att det inte rådde samma moralpanik som tex på 1800-talet då det var rätt tabu.

Oavsett tycker jag absolut att du ska ha någon form av huvudbonad, det är snyggt, skyddar mot solen, och känns rätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?