- fre apr 20, 2007 13:57
Tog med mig båda barnen en sväng till Ikea Bäckebol på förmiddagen idag för att köpa lite småsaker. Allt gick som smort
Ingrid satt i kundvagnen och var på toppenhumör, åt lunch med god aptit och sprang inte iväg åt alla håll som hon gör ibland. Kerstin satt i sjalen och munpruttade mest hela tiden. Ända tills vi stod i kassakön, då tog Kerstin tvärslut och började skrika där hon satt i Indion. Men. Eftersom 4,6 m sjal är långt på mig kunde jag lösa upp knuten, hissa ner tjejen och låta henne amma. Hon fick kanske inte världens bästa tag, men somnade nästan genast. Det hade inte funkat om jag hade haft min 4 m Iris...
Undrar om folk fattade vad jag gjorde. De såg mig ju trixa med sjalen när K började skrika och att hon sen blev tyst. När jag hissade upp henne igen utanför kassorna tror jag i alla fall att en kvinna (från Mellanöstern??) hajjade. Hon log uppmuntrande mot mig. Det värmde. Och vad underbart det var att slippa gå ur kön, hitta någonstans att sitta/stå och hålla bebis i famnen samtidig som man har en allt otåligare 2-åring som stampar brevid!
Hej hej! förresten, du gravida på barnens Ikea som frågade mig om jag var nöjd med sjal! Gissa en gång till efter dethär inlägget! 

Undrar om folk fattade vad jag gjorde. De såg mig ju trixa med sjalen när K började skrika och att hon sen blev tyst. När jag hissade upp henne igen utanför kassorna tror jag i alla fall att en kvinna (från Mellanöstern??) hajjade. Hon log uppmuntrande mot mig. Det värmde. Och vad underbart det var att slippa gå ur kön, hitta någonstans att sitta/stå och hålla bebis i famnen samtidig som man har en allt otåligare 2-åring som stampar brevid!

Mina barn är födda 05 och 06, bars i sjal/sele som små men nu går de på egna ben