Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mjusch
Hej!
Har en ringsjal från BäraBarn. Jag skulle vilja sy en påse i slutändan. Är det någon som kan tipsa om hur man bäst gör det.
Tack!
Av Mjusch
Tack! Jag fattar!
Men blir den inte väldigt lång. Min sjal når nästan till knäna när jag har den på mig.
Användarens profilbild
Av marlene
Mjusch skrev:Tack! Jag fattar!
Men blir den inte väldigt lång. Min sjal når nästan till knäna när jag har den på mig.
Du kanske kan kapa den innan? Eller så viker du upp och syr ihop kanterna då kortas den väl lite grann
Användarens profilbild
Av funshine
eller så gör du en ficka med fack i. Det gjorde jag när sjalen var för lång och jag inte ville klippa i den.

Du syr som på bilden, fast du syr dubbelt så långt som du vill ha fickan.
Dra upp botten igenom väskan och sy en horisontell linje rakt över där du vill ha botten på fickan. DVS. halva längden du har sytt. Hasa ner fickan i väskan. Har du förstått min beskrivning rätt bör du nu ha en påse som ser ut som på bilden fast inuti ha tre fack. Det mittersta bör vara avigsidan utåt.
Jag sydde fast en dragkedja på mittenfacket. Och sedan sydde jag en söm genom yttertyget och ena halvan av mittenfacket. Sy i den sömmen som blir mitt på väskan så syns den inte. Då har du tillslut ett stort fack längst bak. Ett stort utochinvänt fack med dragkedja och två mindre fack längst fram. Och har kortat längden med dubbelt så mycket som en normal ficka.
Användarens profilbild
Av funshine
ps blir lite bylsigt att dra igenom ringarna så om du tänker dra lös svansen i tid och otid ska du nog inte sy så. Däremot är det helt ok om du bara drar lös svansen när det är dags för tvätt.
Av Mjusch
Jag tror jag förstår. Ska testa. Tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?