Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av schmut
kanske en dum fråga men ni som är ute mycket utan att åka bil eller buss, vad bär ni i?
jag går kanske 2-3 timmar per dag (i sträck) och med bara sjal blir det rena döden för ryggen så jag brukar alternera mellan bärpåse och vagn eller mei tai och vagn.
dottern, snart 5 månader, älskar dock att åka sjal....

hur gör ni andra? hur långt klarar ni och vad har varit bäst?
många av de sjalare jag mött använder det bara till och från bilen eller när de ska ner på lokala affären.

edit:
kanske borde jag omformulera mig : hur bär ni som har/haft problem med ryggen eller har värksjukdomar?
jag kan inte klara några längre perioder..
Senast redigerad av schmut den mån apr 23, 2007 16:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av sacha42
hundprommenaderna i skogen osv. används sjal/sele till varje dag så rygge är vältränad vid det här laget :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
När A var mindre bar jag uteslutande i sjal. Vi har hund så det blir ju en del promenerande. En promenad på 1,5-2 h dag är vi oftast ute på, och det var aldrig några problem, inte heller en heldag på stan. Det längsta jag burit är ca 8 h. Då alternerade jag mellan sjal och sele. Det blev ju iofs några amnings och blöjpauser då. Jag började bära på ryggen hyfsat tidigt, A var nog ung 5 månader då. Jag har iaf aldrig fått ont i ryggen, däremot i fötterna.
Av surftrollet
Med sjalen bra knuten i omslut på magen klarar jag 5 h med typ 8 kg bebis utan att krokna. Med ringsjal klarar jag typ en timma.
Användarens profilbild
Av schmut
esarina skrev:Med sjalen bra knuten i omslut på magen klarar jag 5 h med typ 8 kg bebis utan att krokna. Med ringsjal klarar jag typ en timma.
så med en långsjal borde jag må bättre än efter bära barn sjalarna?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
schmut skrev:
esarina skrev:Med sjalen bra knuten i omslut på magen klarar jag 5 h med typ 8 kg bebis utan att krokna. Med ringsjal klarar jag typ en timma.
DEFINITIVT! Har heller inte haft några problem med ryggen av sjalen, även då man haft den flera timmar i sträck. Så har du inte redan en vävd långsjal, skaffa det!
Användarens profilbild
Av sacha42
schmut skrev:
jaaa visst bärabarnsjalarna snedbelastar iom att den bara ligger på en axel. långsjal har du på båda :D
Användarens profilbild
Av Droppen
Fram till Noah var ca 10-11 månader bar jag hela dagar i långsjal utan problem, ibland på rygg och ibland på mage i omslutet. På slutet vägde han ca 10 kg.
Nu har jag ont i bäckenet igen och kan inet alls bära så långa stunder. :cry:

Lycka till med bärandet! :)
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag har problem med ryggen (ischiasnerven som ofta är inflamerat), men orkar att bära i Hoppediz i 2-3 timmar utan stora problem. Killen är drygt 11 kg. Lång vävd är en bra lösning till problemet!

Lycka till!
Av Aelia
Jag ar oxå problem med ryggen och kan bära i sjal ur länge som helst, eller inte nu längre, gravid, men innan :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
En till med ryggproblem, mer eller mindre ständig värk sedan 13-14 år, men sjal kan jag bära i länge. Vi har aldrig använt vagn, dottern är 19 månader och vi har hundar som långpromeneras dagligen såklart. Jag har som allra mest burit 7-8 timmar i sträck, med en paus, i sjal utan problem.

Nu under slutet av graviditeten har jag bara burit kortare stunder (någon halvtimme här och där) men det har också fungerat bara bra.

Med ringsjal, bärpåse eller typ BäraBarn-sjal bär jag dock inte gärna mer än som allra mest en timme även som ogravid - det snedbelastar för mycket för mig. Långsjal på ryggen är det som fungerar bäst för mig nu när dottern blivit lite större.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag håller med de andra, i kortsjal/ringsjal/bärpåse orkar jag inte bära speciellt länge, men i vävd långsjal eller ergo kan jag bära i timmar i sträck :D
Användarens profilbild
Av Olamanola
Jag har ledgångsreumatism. Av bärsele fick jag ont men i långsjal känns det som jag kan bära hur länge som helst. :D
Användarens profilbild
Av schmut
Olamanola skrev:Jag har ledgångsreumatism. Av bärsele fick jag ont men i långsjal känns det som jag kan bära hur länge som helst. :D
det låter skönt. jag har liknande problem och t.o.m Mei taien ger mig ont och då i höfterna.
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
jätte-OT

schmut jag gled förbi dig idag lite innan järnvägsövergången vid KG, jag hade en brun jacka på mig, jag är lite blyg men nästa gång jag ser dig ska jag vinka iaf, så var beredd!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?