Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är eld och lågor inför den sele jag vill sy, men jag hittar inte det material jag behöver.

Nu har jag varit på Optimera och Harald Nyborg och köpt fina spännband. Sedan var jag på Stoff och Stil och köpte ett och annat och min mor ska leta fram ett gammalt liggunderlag som jag kan massakrera. Tyg har jag sedan tidigare.

Men var i hela friden hittar jag spännen? Alltså de som man reglerar axelbandens längd med, de andra har jag hittat i olika färger. Jag har hittat 20mm bredd, men inga band oavsett färg och ändamål har bredden 20 mm.
Användarens profilbild
Av aneeha
Jag tror utbudet varierar i olika affärer, men min sybehörsaffär (alltså inte vanlig tygaffär) har spännen upp till 40 bredd, dock inga i "bilbältesbredd" som jag letade efter, det hittade jag på sport- och vildmarksaffär, men den typen av affärer brukar ha lite spännen hemma som reserv till sina säckar och är inte alltid säljvilliga om man inte köpt ryggsäck hos dem. Fråga!!
Användarens profilbild
Av Edith
www.baranara.se kan du köpa både spännen och band, under KÖPA -> TILLBEHÖR! Bra priser och allt. Har inte handlat själv - ännu - men jag smider seleplaner för fullt. :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Nä, tyvärr, jag har inte öppet! :( Men jag har privat några 25 mm som ligger ifall du är intresserad Fryle? Jag är inte 100% nöjd med dem, så jag säljer dem inte, men du kan få dem mot porto. :D
Användarens profilbild
Av Edith
Oj då... så dumt av mig. :oops: Hur jag nu kunde missa det?!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har några svarta spännen... tror det var 20 mm... kan plocka fram och mäta när busarna vaknat. Om det är av intresse. Här kommer de bara bli liggandes annars.
Användarens profilbild
Av thanisa
Har du kollat i Husqvarnabutiken i Lund, den på stora södergatan? Den har haft mycket spännen. Klart värt för dig att tyitta där efter sjalträffen imorgon. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
thanisa skrev:Har du kollat i Husqvarnabutiken i Lund, den på stora södergatan? Den har haft mycket spännen. Klart värt för dig att tyitta där efter sjalträffen imorgon. :D
Ja, där var jag igår! De hade nylonremmar i fina färger, men spännena finns bara i svart. Nu ska jag nog få ihop en sele, trots allt. Jag klippte till tyget igår och vill bara komma igång att sy, men två glyttar sätter ständiga käppar i mitt skaparhjul...
Användarens profilbild
Av Fryle
tinaw skrev:Nä, tyvärr, jag har inte öppet! :( Men jag har privat några 25 mm som ligger ifall du är intresserad Fryle? Jag är inte 100% nöjd med dem, så jag säljer dem inte, men du kan få dem mot porto. :D
Jag sänder ett pm
Användarens profilbild
Av Fryle
zmurfan skrev:Jag har några svarta spännen... tror det var 20 mm... kan plocka fram och mäta när busarna vaknat. Om det är av intresse. Här kommer de bara bli liggandes annars.
20 mm spännen har jag inte så stor glädje av, eftersom det är svårt att hitta remmar i den bredden, de är vanligen 25 mm. Tack ändå för erbjudandet!
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har köpt mina på Naturkompaniet. De har en hel låda full med grejer... I vart fall här i Uppsala.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Fryle skrev:
zmurfan skrev:Jag har några svarta spännen... tror det var 20 mm... kan plocka fram och mäta när busarna vaknat. Om det är av intresse. Här kommer de bara bli liggandes annars.
20 mm spännen har jag inte så stor glädje av, eftersom det är svårt att hitta remmar i den bredden, de är vanligen 25 mm. Tack ändå för erbjudandet!
Var upp och kollade och mätte nu. Jag har ett spänne på 35 mm och ett spänne på 25 mm. Sen har jag några andra småplock i samma påse som jag inte vet riktigt vad det är med men jag antar att det är någon form av spännen iaf.
Är det något av intresse kan du få dem.
Användarens profilbild
Av Fryle
zmurfan skrev:
Fryle skrev:
Var upp och kollade och mätte nu. Jag har ett spänne på 35 mm och ett spänne på 25 mm. Sen har jag några andra småplock i samma påse som jag inte vet riktigt vad det är med men jag antar att det är någon form av spännen iaf.
Är det något av intresse kan du få dem.

Ja tack, det mesta i spännväg är av intresse just nu, jag har nämligen börjat på en sele nu och det var inte alls särskilt svårt (jag är dock inte färdig än, så det svåra kanske kommer). Det känns som om det inte är den sista selen jag syr, för det var riktigt kul. Tyvärr har jag ingenstans att lägga upp bilder (och jag är inte intresserad av att ha någon blogg eller annan egen sida på familjeliv eller så), annars hade jag låtit er se resultatet senare.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Skicka din adress med pm så får du spännena så får du se om det är något du kan använda alls. :)
Användarens profilbild
Av jag71
Stadium har spännen! Många olika storlekar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?