Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Gud, vad bra att läsa om detta! Ligger oxå i farozonen för planerat snitt och suger åt mig av alla erfarenheter som presenteras här.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag fick två små med snitt samtidigt och det var ok att bära. Det var ju ett akutsnitt men ungefär 14 timmar efter snittet bar ajg dem i sjal första gången. I lund sa dem att upp till 10 kilo fick jag bära, och då hade jag ändå oturen att när jag väl gått upp för att tvätta av mig så stod jag framför spegeln och ser att blodet pumpar ut ur snittet, ropade på en bm som höll på att svimma (hon trodde snittet gått upp - visade sig att det var en blodansamlig som tog sig ut när jag väl reste mig upp) men två timmar efter det så bar jag dem. SÅ länge inte sjalen låg för nära snittet var det helt ok.
Senast redigerad av jag71 den tor feb 22, 2007 14:42, redigerad totalt 1 gånger.
Av anna/my
däremot kunde jag omöjligt putta barnvagn...ont gjorde det då (ps lillen sover i famnen nu å jag skriver med en hand 8) )
kitara skrev:När kan man efter snitt börja använda bärsjal? Pappan kommer vara hemma de första 10 dagarna, sedan är det bara jag och bebisen.
Grattis till barnet, och välkommen hit!

Även om du skullen få problem att bära i början, så kan ju pappan bära. För han försvinner väl inte för evigt på dag 11, utan börjar jobba, antar jag. Men även om man tar bort 40 timmar i veckan för job, så blir det ju mycket potentiell sjaltid kvar.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
anna/my skrev:däremot kunde jag omöjligt putta barnvagn...ont gjorde det då (ps lillen sover i famnen nu å jag skriver med en hand 8) )
Nej, köra barnvagn gjorde skitont! Jag sjalade från dag fyra, funkade helfint.

Bärpåse i fleece i juni kanske blir lite svettigt?
Användarens profilbild
Av April
Ines föddes med katastrofsnitt och jag var faktiskt på benen redan dagen efter - och bar henne i sjalen. Jag tyckte inte det var problem att knyta själv. Tyckte att det var lättare att bära i sjal än i famnen - då kunde man gå saakkktttaa i början :D

Kan ju tillägga att jag gått på morfin var 3:dje timme pga. smärtor dygnet innan katastrofsnittet - så jag tyckte inte att snittet kändes så mycket i jämförelse med all smärta jag upplevt (min livmoder gick sönder :roll:) - så det kanske inte är en bra upplevelse att jämföra med :lol:

Kram
Senast redigerad av April den tor mar 01, 2007 13:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kitara
Tack för alla svar! :D
Användarens profilbild
Av kitara
Idag fick jag veta när mitt planerade snitt blir. Det blir tio dagar innan BF. Så den 4/6 blir jag mamma! :shock: :D

Hade dock lite väl lite fostervatten vid en koll hos spec.mvc idag, så om det fortsätter minska så kan det bli tal om ett tidigare snitt. (hoppas inte!)
Ska dit igen om en vecka och kolla upp mängden fostervatten.
Är i v 32+3 idag.

Så nu ska jag åter lusläsa svaren i tråden och kolla upp lite annat om första tiden med bebis & sjal.
Användarens profilbild
Av Crappy
Jag bar Stig dagen efter snittet i en tricotslen. Gick bra, det var lättare att bära honom i sjalen än med armarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?