Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Hur var det nu? VAr det någon som köpte den och som har testat om den är bra? (eller i alla fall okej?)
Användarens profilbild
Av elisabet
Jag har själv aldrig sett dem men på forumet sysidan.se finns det flera trådar om den.
Användarens profilbild
Av annemi
Kolla på sysidan.se där har jag läst nåt har jag för mig. Men det var nog inte så positivt.
Användarens profilbild
Av nennie81
Fast sysidan är väl riktat till dem som har sömnad som sin stora hobby och då är man förmodligen väldigt mycket mer kräsen än vad jag är som bara tänkt använda den till div. hobbyprojekt som aldrig blir färdigsydda

Fast den för inte vara för simpel heller, för jag vill kunna sy t ex en sele utan att maskinen ska börja bråka med mig om att det är för många lager tyg etc
Användarens profilbild
Av annemi
Är det inte bättre att satsa på en "riktig" maskin då? Det finns väl maskiner för runt 2-3 000 tror jag. (tänker framför allt att den ska orka igenom flera lager om du vill sy selar)
Användarens profilbild
Av nennie81
jo det är det säkert. Fast priset är verkligen supernice :roll: 599kr
Äsh den e säkert ingenting att ha och det finns ju faktiskt hyfsade maskiner att få tag på billigt begagnat!
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har IKEAS förra maskin (en Husqvarna) och den är helt OK. Det är några saker saom jag inte gillar ex att man inte ska ha två trådrullar på den (har bara en pinne) och att det inte finns så många trikåsömmar (de som finns är stooora). Men som sagt, jag har haft min sedan -94 och använt den en hel del. Min sele är sydd med den...
Användarens profilbild
Av nennie81
Cilia skrev:Jag har IKEAS förra maskin (en Husqvarna) och den är helt OK. Det är några saker saom jag inte gillar ex att man inte ska ha två trådrullar på den (har bara en pinne) och att det inte finns så många trikåsömmar (de som finns är stooora). Men som sagt, jag har haft min sedan -94 och använt den en hel del. Min sele är sydd med den...
Fast den nya varienten verkar ha flera pinnar men jag undrar om det fortfarande är husqvarna :hmm: har för mig att det var nåt annat märke nu

Länken[/url]
Av letw83
som det ser ut på bilden verkar den inte ha nån typ av stretchsöm alls, vilket betyder att alla stickade tyger inte går att sy i. om jag endast fållade upp gardiner och byxor kanske jag skulle köpa den....inte annars. och jag kan ju säga att min pfaff för 3000 var på gnällen att klara det när jag sydde ny klädsel till vagnen med två lager manchester och ett lager vadd, så jag tvivlar på att den där klarar speciellt mkt.
Användarens profilbild
Av Helen
Frågan är vad du tänkt använda den till.
Jämför du priset mellan att köpa tyg + symaskin eller låta någon annan sy dina gardiner så har du redan tjänat in den.

Ska du sy upp ett par byxor i bland, laga ett knä sy lite raksöm och zig zag så varför inte?
Ska du sy kläder i parti och minut och vill vara nogrann så hade jag satsat på en annan.
Användarens profilbild
Av marlene
letw83 skrev:som det ser ut på bilden verkar den inte ha nån typ av stretchsöm alls, vilket betyder att alla stickade tyger inte går att sy i. om jag endast fållade upp gardiner och byxor kanske jag skulle köpa den....inte annars. och jag kan ju säga att min pfaff för 3000 var på gnällen att klara det när jag sydde ny klädsel till vagnen med två lager manchester och ett lager vadd, så jag tvivlar på att den där klarar speciellt mkt.
Fast bara för att en maskin är billig betyder ju inte att den inte är stark, min singer som inte kostade mycket ny (under 2000) klarar ganska tjocka lager. När jag sydde meitaien sist så var det 3 lager med väldigt grovt/tjockt tyg, 4 lager pearltyg och nått mer lager tyg från sittdelen i midjebältet och det gick att sy.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?