Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FiaLisa
Har du räknat med påslag för tull och moms om du beställer från USA?
Av belinda
Oj ja, det är ju en viss skillnad i pris! Har du räknat med tull?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Lägger du på tull så blir det ung. samma har jag för mig. Dessutom stod det när jag beställde att dollarkursen de körde med var ca 7 kr. (Exchange Rate: 0.141728 står det i 'kvittot'). Har man tur blir det alltså billigare - otur ung. samma pris. Däremot tar det ju lite längre tid skulle jag tro att få från USA. Iaf om TinyTots har några hemma (kommer inte alls in på deras sida just nu.....)
Användarens profilbild
Av LillaG
När jag beställde från usa gled den lätt igenom tullen, då det inte stod becons riktiga värde på paketet.
Om det står rätt värde, är det möjligt att den stoppas i tullen.

Jag tycker tinytots hade så bra pris, så om (när :roll: ) det blir en beco till, så köper jag den säkert därifrån.
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag beställd efr USA just för att den jag ville ha inte fanns på TT just då, nu finns den där så jag hade säkerligen fått den snabbare om jag best därifrån. Men ivrig som jag var så best fr USA... :roll:

Pris kollade jag inte så noga och eftersom jag inte fått den ännu vet jag inte om jag åker dit på tull el ej.
Användarens profilbild
Av Isanna
Skickar de till Sverige nu när de har svensk återförsäljare då? :hmm: Tanken slog mig bara nu.
Användarens profilbild
Av exiteme
Isanna skrev:Skickar de till Sverige nu när de har svensk återförsäljare då? :hmm: Tanken slog mig bara nu.
Ingen aning. Men TT har slut på Carneval, som jag vill ha. Då måste man väl kunna beställa från USA...? Någon som vet?
Användarens profilbild
Av Isanna
exiteme skrev:
Isanna skrev:Skickar de till Sverige nu när de har svensk återförsäljare då? :hmm: Tanken slog mig bara nu.
Ingen aning. Men TT har slut på Carneval, som jag vill ha. Då måste man väl kunna beställa från USA...? Någon som vet?
Skriv och fråga ecobabies, de vet ju! Men Tinytots tar säkert hem massa fler.
Användarens profilbild
Av Droppen
Ja varför skulle de inte göra det menar du? :hmm:
Jag menar, jag kan tex ju köpa en Easy direkt fr Easycare trots att de har flera åf här i Sverige.
Användarens profilbild
Av Isanna
Droppen skrev:
Jag menar, jag kan tex ju köpa en Easy direkt fr Easycare trots att de har flera åf här i Sverige.
Alltså jag vet inte, men det var bara en tanke bara, om de skulle göra det så "förstör" de ju för sin egen återförsäljare. Det var så jag tänkte bara.
Användarens profilbild
Av Droppen
Isanna skrev:
Droppen skrev:
Alltså jag vet inte, men det var bara en tanke bara, om de skulle göra det så "förstör" de ju för sin egen återförsäljare. Det var så jag tänkte bara.
Ok, förstår din tanke. Jag har iaf beställt en fr ecobabies för en vecka sedan och hoppas den snart dyker upp! :)
Någon som vet hur lång levtid de har? Har letat på hemsidan men hittar ingen info. Och jag är inte så bra på engelska heller... :wink:
Användarens profilbild
Av Kate
exiteme skrev:
Fast det stämmer inte att Carnival är slut i lager...
Droppen skrev:
Tiny Tots är exklusiva importörer av Becos i Sverige vilket betyder att det enbart är Tiny Tots som tillåts importera dem från Ecobabies. Detta är reglerat i ett avtal som är upprättat mellan Ecobabies och Tiny Tots och gäller både för handel mellan Ecobabies och svenska återförsäljare samt Ecobabies och konsument.

Easycare har mest troligt inte upprättat något sådant avtal med de återförsäljare som finns i Sverige, för annars hade de inte kunnat skicka direkt till konsument.
Användarens profilbild
Av Droppen
Kate skrev:
exiteme skrev:
Fast det stämmer inte att Carnival är slut i lager...
Droppen skrev:
Tiny Tots är exklusiva importörer av Becos i Sverige vilket betyder att det enbart är Tiny Tots som tillåts importera dem från Ecobabies. Detta är reglerat i ett avtal som är upprättat mellan Ecobabies och Tiny Tots och gäller både för handel mellan Ecobabies och svenska återförsäljare samt Ecobabies och konsument.

Easycare har mest troligt inte upprättat något sådant avtal med de återförsäljare som finns i Sverige, för annars hade de inte kunnat skicka direkt till konsument.
Då innebär det alltså att man egentligen inte får/kan köpa direkt fr ecobabies?
Men min betalning har iaf gått igenom så jag hoppas det kommer en snart.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Droppen skrev: Då innebär det alltså att man egentligen inte får/kan köpa direkt fr ecobabies?
Men min betalning har iaf gått igenom så jag hoppas det kommer en snart.
Samma här.......fast de har ju en leveranstid på rätt många veckor om jag förstår det rätt så jag räknar med att det dröjer ett tag till. Minns inte riktigt när jag beställde.
Senast redigerad av Sockertopp den sön apr 22, 2007 11:22, redigerad totalt 2 gång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?