Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Och det blev jättebra! Den 5.8 meter långa lavan som jag köpte av thowida har nu blivit en 5.0 meter lång sjal med snedskurna ändar och mittmärken! :D Perfekt längd för mig som mest knyter omslutna kryss med dubbelt varv kring midjan.
Jättefin blev den! Och den är så mjuk och härlig i tyget att svepa in sig i!
MEN -- för det måste visst finnas några men -- jag undrar om Easycare mer är som en trikåsjal och inte passar så bra till större bebisar? För jag tycker inte den avlastar på långa vägar lika bra som BB-slen eller tjockishoppisen, tyckte rentav jag fick lite ont i ryggen redan efter en kort stund -- jag som brukar gå långpromenader med lillan i långsjal! :? Är det så här -- är Easy mest för att titta på och svepa in sig i eller bära småbebis -- eller krävs en annan teknik på något vis? :hmm:
Användarens profilbild
Av Clifford
Nej, easy är bara fin för ögat. Den avlastar inte alls lika bra som en hoppe eller en didy, tycker jag. Korta mysstunder duger den till, men ska det bäras rejält så åker något annat fram :)
Av Pétronille
Pernilla J skrev:Nej, easy är bara fin för ögat. Den avlastar inte alls lika bra som en hoppe eller en didy, tycker jag. Korta mysstunder duger den till, men ska det bäras rejält så åker något annat fram :)
Oj då... Hur gör dom som bara har en massa Easys då? Är det som tjejer som har massor av par högklackade skor? :roll:
Användarens profilbild
Av Clifford
Smaken är ju som baken, du vet. Jag tycker bäst om didys sedan jag väl upptäckte dem. När Alva var en liten fis och jag fick ihop till min första diagonalvävda sjal, satsade jag på en easy och tyckte att den var perfekt väääldigt länge :)
Av Jenny
Pétronille skrev:
Pernilla J skrev:Nej, easy är bara fin för ögat. Den avlastar inte alls lika bra som en hoppe eller en didy, tycker jag. Korta mysstunder duger den till, men ska det bäras rejält så åker något annat fram :)
Oj då... Hur gör dom som bara har en massa Easys då? Är det som tjejer som har massor av par högklackade skor? :roll:
:rofl:
Användarens profilbild
Av Droppen
Neeej, Easy är ju helt underbar och avlastar optimalt enligt mitt tycke!
Grejen är att verkligen tighta till knytningen och framför allt kanterna tycker jag, då blir det super. :tumsup:

Erkänner att jag inte fick till det riktigt i början med min första Easy men efter en sjalträff med lite tips och hjälp kom jag på knepet! :vågen:

Och tvärtemot Pernilla gillar jag inte alls Didy på samma sätt, blir galen på kanterna som skär in. :hopmad:

Lycka till!
Av Pétronille
Tisse skrev:
Pétronille skrev:
Ja men alltså man undrar ju! :rodna:

Ser nu Pernilla j att du har en hel kollektion Didys listad! Den sjalen har jag aldrig provat! (Och har inte råd att prova heller förrän möjligen nästa sjalbebbis!)
Användarens profilbild
Av Clifford
Pétronille skrev:
Tisse skrev:
Pétronille skrev:
Ja men alltså man undrar ju! :rodna:

Ser nu Pernilla j att du har en hel kollektion Didys listad! Den sjalen har jag aldrig provat! (Och har inte råd att prova heller förrän möjligen nästa sjalbebbis!)
Hmmm... :rodna: Ja, det är ju några didys som har råkat hamna hos mig. Du är hjärtligt välkommen att komma och prova dem, om du vill ;)
Av Pétronille
Jaha det var ju skönt att höra Droppen! Får väl ge den några chanser till ! Fin är den ju och nu när jag sytt om den och allt!

Provar gärna Didysar nån gång Pernilla J! FAst det verkar farligt... :roll: (för plånboken alltså om man vill ha en sån oxå nån gång...)
Användarens profilbild
Av Isanna
Om man får till en riktigt tajt och fin knytning så är Easy suverän just eftersom den är så mjuk. Annars gillar jag Didy också, jag kan nog inte välja mellan de två, det är olika från dag till dag vilken jag väljer också. :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:Om man får till en riktigt tajt och fin knytning så är Easy suverän just eftersom den är så mjuk. Annars gillar jag Didy också, jag kan nog inte välja mellan de två, det är olika från dag till dag vilken jag väljer också. :roll:
håller med, men jag väljer nog didy förs ändå då det kommer till kritan än fast easys är mysiga med :roll:
Av Aelia
Jag vet inte om yngre, jag använde bara easy tills Ben var ca 17-18 månader, och jag älskade easy. Kan inte bära med pga magen :wink:
Av Jenny
Jaaa, nu kan jag inte hålla mig längre - vad gör du av biten som blir över? :floet2:
Av Pétronille
Tisse skrev:Jaaa, nu kan jag inte hålla mig längre - vad gör du av biten som blir över? :floet2:
Jaa du jag har funderat på det! Hade tänkt att man kanske kunde göra en docksjal... men jag insåg att det var väl optimistiskt när jag såg den lilla stumpen! Det blev ju inte särskilt mycket kvar i och med att jag gjorde snedskurna ändar, det räcker kanske till en sjal till barbie och hennes bebis! :?
Har du nåt bättre tips? :D
Av Jenny
Pétronille skrev:
Tisse skrev:Jaaa, nu kan jag inte hålla mig längre - vad gör du av biten som blir över? :floet2:
Jaa du jag har funderat på det! Hade tänkt att man kanske kunde göra en docksjal... men jag insåg att det var väl optimistiskt när jag såg den lilla stumpen! Det blev ju inte särskilt mycket kvar i och med att jag gjorde snedskurna ändar, det räcker kanske till en sjal till barbie och hennes bebis! :?
Har du nåt bättre tips? :D
Små söta hättor är ju aldrig fel, Sälja till Tisse kan heller aldrig blir fel :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?