Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sessan
Står i tagen o ska köpa en ny sjal som lämpar sig för ryggknyt, o nu funderar jag över hur kort jag kan ha den.. :roll:
Jag har en Easy på 4 meter, som känns toklång, när jag ska knyta ryggsäck. Därför undrar jag vilken längd ni andra trivs bäst med :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har en Maija 4.2 som är min kortaste sjal. Den knyter jag ryggsäck med. XL på överkroppen.
Av FiaLisa
Min kortaste är 4.6 eller 4.7 kanske. Den passar perfekt till omslutet kryss på ryggen. Trots att jag inte är särskilt stor drar jag mycket sjal.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min kortaste sjal är kring 3,5 m. Den användes bara till ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Anso
3,65 till ryggsäck och basX
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
4,1 som funkar både till ryggsäck och omslutet.
Användarens profilbild
Av zandrama
kajsa kavat skrev:4,1 som funkar både till ryggsäck och omslutet.
:iagree:

Fast jag tror de är lite längre irl. Didy strl 5 iaf.
Användarens profilbild
Av Sessan
Tack för era svar :)
Borde väl egentligen hitta lite sjalar att prova, men vet ingen i krokarna som har några didysar i storlek 3 o 4.. Vad tror ni? Jag är 175 cm o väger 65, räcker det med en 3:a (vill gärna få det att räcka till en tibetan).
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag har en Didy stl 5 och den får jag till omslutet med. Jag har aldrig riktigt kommit överrens med ryggsäcksknytning.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har två st didy 3,7 och jag kan knyta omslutet med dem :) (Jag är 176 lång och väger 52 kilo.)
Användarens profilbild
Av Miamamman
Jag har en Stork 3,6m som passar fintt ill ryggsäck. Tibetansk ryggsäck går det med men det är på håret, det gäller att se till att få mitten precis rätt i början.
Sedan har jag en Antigua som är ca 4,1m + fransar och den är mer lagom, räcker till både tibetan och omslutet rygg (utna knut eller kors fram) och det blir att ajg använder den mer eftersom det går fortare då ajg inte behöver vara lika noga med att få mitten i mitten, även om Storken ger lite bättre avlastning.
Användarens profilbild
Av Sarai
Sessan skrev:Tack för era svar :)
Borde väl egentligen hitta lite sjalar att prova, men vet ingen i krokarna som har några didysar i storlek 3 o 4.. Vad tror ni? Jag är 175 cm o väger 65, räcker det med en 3:a (vill gärna få det att räcka till en tibetan).
Jag har inte längden på didysar i olika storlekar i huvudet, men jag verkar vara av samma storlek som du i alla fall. Min hoppediz 3,6 m räcker precis till Tibetan, då knyter jag på ändarna. Använder den till vanlig ryggsäck, höftkryss, känguru och kan knyta baskryss också.
Användarens profilbild
Av diddeldi
didy 5 (4,2 m). men jag gillar inte ryggsäck så mycket så jag knyter nästan bara omslutet.
Användarens profilbild
Av Marion
Sessan skrev:Tack för era svar :)
Jag har en Wellen i strl 5, jag själv är 164 cm och 56 kg och den sjalen räcker precis till en tibetan och då får jag vara noga med att få mitten rätt. Skulle den vara en dm kortare skulle det vara kört med tibetanen. Men jag misstänker att min Wellen är kortare än vad den ska vara för en randig Didy i storlek 6 var inte mindre än 80 cm längre :siishah:. Jag skulle rekommendera dig att ta en storlek större för att vara på den säkra sidan.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?