Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Hur gör ni för att knyta på ryggen? Jag fixar det inte... har försökt och försökt men Elin vill ju inte vara stilla på ryggen och jag klarar inte hålla fast henne och samtidigt försöka fippla med sjalen. Blir galen! Och Elin bara skrattar! Hon tycker det är superskoj när jag bökar runt henne på ryggen. Det slutar alltid med att vi båda ligger på sängen och bara skrattar åt eländet.
Användarens profilbild
Av melon
Prova att knyta känguru med henne sittandes på ett bord på sjalen först, då lyfter du bara upp henne med henne i påsen och det går snabbt att knyta. Då kanske hon fattar grejjen och är stilla sen, så att du får lite tid på dig. :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Du kan inte komma på träff och få hjälp? Det är så mycket lättare att hjälpa då ;-) Jag tar T och lägger sjalen över hans axlar när han sitter med ryggen mot mig. Sen tar jag tag i hans axlar och svingar upp honom på ryggen. Tar sjalen och sätter ena änden mellan knäna och den andra spänner jag så T ligger mot ryggen med spänd sjal. Han kommer ingen vart.....
Av magda_
Jag har med samma problem, har försökt att få upp L på ryggen men det går inte, hon sprattlar hon med, och så är jag för rädd för att tappa henne.
Har försökt att svinga upp henne, men vet inte riktigt hur jag ska göra på bästa sätt, ibland har det knakat till i hennes arm, stackars tjej som man kan plåga henne... :oops:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Thea har också varit extremt sprattligt, både under knytning och efter :roll: Jag fick ge upp ett tag och sen har det varit sele eller ryggsäcksknytning som gäller mest här hemma :roll:

Fast nu har hon faktiskt fattat till slut.. Hon kramas till och med medan man knyter :wink: :heart:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja kom på sjalträff imorgon :D

fast jag vet hur det känns, är barnet inte på humör så är det väldigt svårt faktiskt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har också ett sprattelbarn. Jag lyfte upp honom samtidigt som sjalen, alltså att sjalen låg över A's axlar. Sen knöt jag en knut på bröstet snabbt som attan och sen hann jag för det mesta knyta korset innan A trasslat sig ut.
Användarens profilbild
Av milimani
Tack snälla för alla svar!

Frida med Mea och Diddeldi:

Alltså, jag är så himla blyg... vågar inte riktigt komma på en sjalträff även om jag vill. Känns lite jobbigt med alla som känner varandra :oops:
Användarens profilbild
Av milimani
Fast idag går inte iallafall (du ser, jag hittar ursäkter), eftersom jag har en del att fixa innan mormor och morfar kommer... Och det är en bit till Mölndal från mig.
Jag är inte bara blyg utan jag tycker även det är läskigt att ta sig till nya ställen. Usch vilken mes jag är ibland.
Användarens profilbild
Av milimani
Men precis, jag skulle vilja ha nån med mig att hålla i handen :oops:
Du e väl höggravid men kanske nån annan från öppnis vill träffa mig och ha en liten privat visning först så vågar jag kanske mig iväg sen då? Kan du inte hälsa alla sjalmänniskor att en blyg liten flicka behöver hjälp :wink:
Användarens profilbild
Av milimani
Frida med Mea skrev:
milimani skrev:Men precis, jag skulle vilja ha nån med mig att hålla i handen :oops:
Du e väl höggravid men kanske nån annan från öppnis vill träffa mig och ha en liten privat visning först så vågar jag kanske mig iväg sen då? Kan du inte hälsa alla sjalmänniskor att en blyg liten flicka behöver hjälp :wink:
Den här höggravida människan kan faktiskt visa dig också om det är så. Jag är typ pptagen mån och tis hela dagranr, ons och tors bara efter lunch och fredag hade jag tänkt vara ledig
Men så snällt! Ja, jag har inget inplanerat nästa vecka så säg tid och plats så dyker jag upp med sjal och barn!
Användarens profilbild
Av milimani
Frida med Mea skrev:
milimani skrev:
Frida med Mea skrev:
milimani skrev:Men precis, jag skulle vilja ha nån med mig att hålla i handen :oops:
Den här höggravida människan kan faktiskt visa dig också om det är så. Jag är typ pptagen mån och tis hela dagranr, ons och tors bara efter lunch och fredag hade jag tänkt vara ledig
Men så snällt! Ja, jag har inget inplanerat nästa vecka så säg tid och plats så dyker jag upp med sjal och barn!
Vad passar dig bäst?
Ska vi ta en lunch på stan, fika? Eller inte alls det?
Jo men det skulle gå bra, fika låter toppen! Nåt förslag på vart?

Nu måste jag sticka iväg att fixa en massa men vi hörs!
Användarens profilbild
Av diddeldi
milimani skrev:Tack snälla för alla svar!

Alltså, jag är så himla blyg... vågar inte riktigt komma på en sjalträff även om jag vill. Känns lite jobbigt med alla som känner varandra :oops:
vi är ganska snälla :heart:
Användarens profilbild
Av milimani
diddeldi skrev:
milimani skrev:Tack snälla för alla svar!

vi är ganska snälla :heart:
Det tror jag absolut att ni är! Jag är inte rädd för er, bara bly :D

Fick faktiskt upp henne på ryggen idag. Gjorde som melon sa och knöt sedan ryggsäck. Såg inte klokt ut, benen hängde nästan rakt ner. Men upp kom hon iallafall, och fast satt hon. Alltid ett steg på väg!

Men jag vill gärna träffa er ändå för lite proffshjälp!
Användarens profilbild
Av milimani
TACK Frida för hjälp med knytning och en trevlig fikastund hos er. Nu vågar jag mig nog iväg till öppnis :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?