Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Hur gör ni när barnet har somnat i sjalen och vill lägga ned dem?
Jag lyckas alltid väcka Millie inan jag har fått ur henne och får då ta upp henne i sjalen igen.
Användarens profilbild
Av sacha42
jag knyter alltid ner försiktigt och håller en hand så hon är tajt mot mig än fast tyget lossas. Sen så får hon ligga kvar på sjalen då hon läggs ner. Svårt att beskriva :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Är det på magen så böjer jag mig fram och försíktigt knyter jag upp och så bruakr det fungera. PÅ rygg är det nästan samma sak men lite krånkligare. Från ryggen och ner tog längre tid att lära sig för jag gjorde saker som han vakande av .nu kommer jag inte på något exempel men jag vet att det tog några gånger innan det fungerade.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har heller aldrig lyckats med det konststycket. Tror att vissa barn vaknar lättare än andra. Jag fick snällt bära vidare när hon väl somnat. :roll: Det var liksom inget alternativ att ens försöka lägga ned henne.
Någon enstaka gång har det funkat att knyta ner henne, men då har hon varit lätt febrig...
Som bebis var hon extremt svårsövd och förtvivlat lättväckt. Det är enklare nu, på alla sätt. :wink:
Användarens profilbild
Av Eva N
när A var mindre kunde vi inte heller lägga ner henne, hon vaknade av minsta lilla försök. numera går det utan problem, så dags när hon är över två och det bara är pappa som orkar bära till söms :roll:
Användarens profilbild
Av sulu
Lyckas ibland knyta ner försiktigt utan att han vaknar, men efter några minuter vaknar han oftast ändå. Han märker att han inte är nära mig längre utan ligger ensam. :heart:
Av eamane
Det är ytterst sällan som jag lyckas lägga ner Frida utan att hon vaknar, men hon somnar ganska ofta om igen, spec om jag lägger dit sjalen till henne som gosefilt/täcke. Då har hon ju kvar sammar lukt och värme och känsla av tyget som innan så det tycker jag funkar för oss!
Av anna m
Jag står upp och knyter upp allt om det är omslut på magen och sen följer jag med själv när jag lägger henne. Alltså så vi har kropparna nära varann ända till hon ligger. Är det ryggknyt är det lättare - om det är ryggsäck alltså. Då knyter jag upp allt utom själva säcken och håller ändarna över axlarna. Jag sätter mig och lutar mig bakåt samtidigt som jag hissar ner henne på sängen. Hon har aldrig vaknat med ryggsäck. Mycket handlar om att lägga barnet vid rätt tid. Det ska inte ha sovit för kort stund och heller inte för lång. Lagom länge för att ha somnat in ordentligt helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Tack för tipsen. Jag har inte knutit upp sjalen när jag lagt henne utan lyft ur henne och då blir hon såklatr störd. Ska prova att försiktigt knyta upp nästa gång.

Att låta sjalen vara kvar för att hon ska ha kvar värmen och det mysiga var en bra ide!
Användarens profilbild
Av Alven
Om man knyter X-omslut II (dvs trikåsjal) är det nästan omöjligt tycker jag... men det går ibalnd. Bättre att knyta vanlig omsluten knytning då för då kan linda upp hels sjalen och till slut står man där med barnet i famnen utan sjal. Då är det lätt att lägga ner henne/honom...
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Japp jag gör omslutet x2. Det blir ju inte så lätt att knyta upp då. Kanske ska prova en annan knytning om jag vet att hon ska sova.

Har en trikåsjal så vad rekomenderar ni att jag knyter istället då?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?