Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag behöver någon form av postuppsamlare/tidningskorg som är vägghängd och samla posten/räkningar/tidningar i.
Finns det någon som har ett mönster på en sådan?
Hur svårt kan det vara att sy en sån?

Material är det inga problem med, tyger finns.

Hjälp!!!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Eller finns det att köpa någon bra sort någonstans?

Är det någon alls som vet vad jag menar för något jag vill ha?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ikea har en med tre korgar som heter Funkis tror jag. Något liknande är nog inte så svårt att göra själv. Jag tror den finns på Ikeas hemsida om du söker på namnet.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hittade den inte på svenska ikea... däremot på ebay...
Men den såg inte alltför knepig ut att göra. Träställningen borde jag kunna få maken eller svärfar att bygga och sen är det ju bara att ta ett gammalt lakan och sy någon form av fickor...

Måste klura lite på det där... har i vilket fall inte tid att bygga just precis nu utan det får vänta tills vi kommer hem från Gävle-turen.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Den här har vi, inte helt lätt att göra kanske men snygg :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Skrissel var.... hmm... hur ska jag formulera mig.... lite för kantig och.... ful måste jag nog använda.....
Sen skulle den aldrig passa in i vårat kök som har en lite lantlig look.

De övriga två däremot skulle kunna passa in. Jag måste bara fundera på saken.

Pratade med mamma nyss och kanske, kanske att det finns en tidskriftssamlare i näver som min morfar har gjort. OM det finns någon kvar så sa hon jag kunde få ta den. Men jag får kika OM det finns någon kvar när jag kommer ner till Gävle.
Användarens profilbild
Av aneeha
Hur stor plats har du? Jag sydde en till köket som jag kan fota imorrn om du vill, nu orkar jag inte... sssnark...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har väl 1,20 mellan ett stort brunt skåp och kökssoffan skulle jag tro.

Jag ser gärna bild imorgon om du ids fota då. :)
Av Jennifer
Man kan ju väva en tidningssamlare också genom att först väva en löpare och sedan sy upp den nästan dubbel, men låta en "flärp" sticka upp. Sedan i med någon sorts upphängningsanordning och så upp på väggen. Orkar eller kan man inte väva kan man ju sy en tidningssamlare snabbt av en snygg löpare som man inte använder :wink: .
Användarens profilbild
Av zmurfan
Bra tips.... undrar om jag har någon lämplig läpare jag vill ha på väggen?
Kan va värt att kolla upp utifall mamma inte har kvar nån näverkorg.

:)
Användarens profilbild
Av aneeha
Attans, nu kom jag försent till datorn, och kameran är nedpackad för vi ska på namnkalas imorrn - jag skyller på det fina vädret (och inte alls på min totala förvirring som gör att jag glömmer hälften just nu)

Jag lovar att fota när jag kommer hem, men kan iaf beskriva lite. Jag sydde en i grov linne, men vilket kraftigt tyg som helst tror jag duger.
det är helt enkelt en baksida med 2+2 bälgfickor ( två rader med två fickor i varje). totalt Ca 80 bred och 1m hög. Gjorde fyra fickor som alla rymmer A4-format - en till dagens tidning, en till Pers senaste tidningar mm, en till mina och en till dagens post. Träribba upptill och nertill i kanaler i tyget gör att den håller formen. Funkar super för att få undan alla papper från köksbordet.
Användarens profilbild
Av aneeha
Här kommer bilden. den blev lite suddig, svårt att se bälgarnai sidan, och just nu är den tämligen överlastad (utom dagens tidning-facket som är tomt som det ska va på en söndag!)

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
aneeha, den var snygg. Kanske jag norpar din idé om jag inte hittar någon näverkorg hos mamma. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?