Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Jag har en Ergo NG men när jag dragit till axelbanden max så känns det ändå svajigt och som om jag skulle vilja dra åt dem mer. :cry:

JAg är 1,63m lång och en 36:a upptill...någon med liknande erfarenhet :?:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
JA jag tror det kan vara så :roll: Jag är 1,68 och 36:a och på mig sitter den verkligen på gränsen till för löst
:roll:
Användarens profilbild
Av elisabet
kajsa kavat skrev:JA jag tror det kan vara så :roll: Jag är 1,68 och 36:a och på mig sitter den verkligen på gränsen till för löst
:roll:
Typiskt :( Jag som tyckte att din ergo denim var så snygg.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag är st 34 och 165 cm och tyckte Ergon var stor för mig då Jesper var yngre. Nu när han är 1,5 år "fyller han ut" bärselen bättre, så nu funkar Ergon suveränt för oss 8) Men när han var liten bebis (typ 6 mån) använde jag alltid sjal :wink:
Av Aelia
Jag är 159 och har strl 36 och vi älskar ergo :wink:
Användarens profilbild
Av elisabet
Aelia skrev:Jag är 159 och har strl 36 och vi älskar ergo :wink:
Har den fungerat för dig ända sedan Benjamin var liten :?:
Av Aelia
elisabet skrev:
Aelia skrev:Jag är 159 och har strl 36 och vi älskar ergo :wink:
Har den fungerat för dig ända sedan Benjamin var liten :?:
Köpte den när han var 4 månader och japp, funkade även då :lol:
Användarens profilbild
Av svas
Oj, oj, jag hoppas verkligen inte att jag är förliten för Ergon. Har precis beställt en. Jag är 159 cm och storlek 36 upptill. Lilla S som ska åka är drygt 7 månader...
Användarens profilbild
Av asa
Får jag ställe en direkt följdfråga??? :)

Hur stor måste bebisen vara??? Två å en halv månad, är det för lite? Han är ganska stadig i huvudet numer men somnar lätt när vi bär.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
asa skrev:Får jag ställe en direkt följdfråga??? :)

Hur stor måste bebisen vara??? Två å en halv månad, är det för lite? Han är ganska stadig i huvudet numer men somnar lätt när vi bär.
För att sittdelen ska passa och barnet inte ska sitta i "spagat" så ska de nog vara ca 4-5 månader (ev mindre om de är långa). Annars kan man göra som April gjorde med sin, hon sydde in den lite försiktigt just där knävecken är och lossade sen på det när Ines växte :wink:

HIttade länk här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Användarens profilbild
Av asa
Åhh, så smart gjort. Å enkelt om det behövs. Tack för tipset.
Användarens profilbild
Av Miamamman

Man kan ha benen helt innaför som grodposition:
Bild

/Miamamman
Användarens profilbild
Av elisabet
Frida med Mea skrev:Kan du inte testa att sätta selen lite längre ner på höfterna (om det nu går), då behöver du längre axelband än vad du gör nu.
Bra tips :!: Har inte använt ergon på 3 mån så Maria har dessutom växt men gjorde som du sa idag och för första gången var det skönt att bära på ryggen i ergon - tack :!:
Användarens profilbild
Av zandrama
Miamamman skrev:

Man kan ha benen helt innaför som grodposition:
Bild

/Miamamman
Om bebin inte spjärnar upp. Är det bara mina barn som gör så? Även Svante, som bara är 1 månad, spjärnar gärna upp sig när han sitter i groda, så numer är benen utanför i sjalen. Men det är hemskt mysigt när de sitter alldeles inkurade. :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?