- lör apr 14, 2007 17:32
Om man vill sy i strechigt tyg men men inte har overlock. Hur ska man sy för att det ska bli bra?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Tabby skrev:Vad menar du med smal zickzack?Vanlig stygnlängd, och sen en 1- 1,5 på stygnbreddsratten. (Jag tror att jag brukar kolla på www.baranara.se för att se vad tinaw rekommenderar.)
Tabby skrev:Har elsastisk söm på maskinen, men sömmen syns liksom på utsidan av tyget där man sytt då det liksom blir en spetsig topp vid kanten....Jag tror jag fattar, det är förmodligen som min brukar bli. Jag har använt det till en pyjamas jag sydde, och då accepterade jag bara att det inte blev jättefint från rätsidan.
ähhh vet inte hur jag ska förklara...
Tabby skrev:_/\__/\__/\__Ja, det låter som du skall göra tvärtom. Dvs. som det övre alternativet. Det är ju bara att testa på en liten bit och se hur det blir
Så här ser det ut.
Vi säger alltså att jag klippt det jag markerat rött. Så vi låtsas att det inte finns något tyg ovanför strecket.
Så jag bör ha det så här ?
Inget tyg här
Tabby skrev:Kaffemoster....var på bäranära sidanBra fråga... jag hittar inget nu när jag skulle leta rätt på det. Så förmodligen har jag inte kollat på sidan utan på mönstret till väpnarhuvan som jag köpt därifrån, och bara blandar ihop saker och ting.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?